نگاه کارشناسی در بودجه ریزی و نظارت بر هزینه کردها از مولفه‌های مهار تورم است

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه کارشناسی در تدوین بودجه و نظارت دقیق بر هزینه کردها از مولفه‌های مهار تورم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدی باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تورم در کشور خارج از حد معمول است و در شعار سال هم رهبر معظم انقلاب در صادقانه‌ترین شکل ممکن این مسأله را مدنظر قرار دادند.

باقری گفت: تورم در وضعیتی است که ابتدای امر باید تلاش کنیم آن را مهار کنیم و جلوی رشد فزاینده آن را بگیریم.

وی با بیان اینکه نباید چششمان را به واقعیت ها ببندیم و صرفا نقاط مثبت را مطرح کنیم، اظهار کرد: تورم واقعیت اقتصادی کشور است و اثرات ویرانگری هم دارد و اگر تورم را انکار نکنیم می توانیم برای آن چاره اندیشی کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: یکی از مسائلی که به تورم دامن می زند، مسأله بودجه است که در این خصوص هم دولت و هم مجلس تاثیر دارند و باید نگاه کارشناسی در تنظیم بودجه داشته باشند تا اثرات تورم زایی آن بر طرف شود.

باقری به ضرورت نظارت بر بودجه و هزینه کرد آن تاکید کرد و گفت: دوسوم بودجه مربوط به شرکت های دولتی است و تنها یک سوم آن به بدنه خود دولت ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه تا چند سال اخیر هزینه کرد بودجه در شرکت های دولتی مورد بررسی قرار نمی گرفت، افزود: دیوان محاسبات که نقش نظارتی بر بودجه دارد وقتی به این حوزه ورودی نداشت، طبیعتاً نظارتی هم نمی شد و این ایراد بزرگی بود که در مجلس یازدهم به صورت جدی پیگیری شد تا این نظارت صورت بگیرد.

باقری اظهار کرد: عمده نیازهای مصالح در مسکن مثل سیمان و آهن توسط شرکت های دولتی و شبه دولتی تامین می شود که با نظارت بر عملکرد و ایجاد شفافیت در این حوزه می توان بخشی از هزینه های تمام شده مسکن را نیز کاهش داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha