۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۳۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85071417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برای سیزدهمین هفته متوالی؛ هزاران نفر در فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، هزاران نفر برای سیزدهمین هفته متوالی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او در فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا از تارنمای i۲۴ رژیم صهیونیستی، حدود ۲۰۰ هزار نفر در تل آویو علیه نتانیاهو و تغییرات قضایی در این رژیم تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان مخالفت خود را با تعلیق فرایند تصویب طرح تغییرات قضایی اعلام و خواستار توقف کامل این طرح شدند.

این گزارش می‌افزاید، تظاهرات مشابهی نیز در سایر شهرهای فلسطین اشغالی از جمله حیفا و قدس اشغالی برگزار شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی در تل آویو سه نفر را در جریان تظاهرات امشب بازداشت و به مرکز پلیس منتقل کرد.

سیاستمداران و ناظران، نیت نتانیاهو برای به تعویق انداختن رای گیری درباره تغییرات قضایی را زیر سوال بردند و گفتند وی در سایه افزایش تظاهرات و خودداری سربازان از خدمت نظامی که به رژیم اسرائیل ضربه زده است، به توقف این قانون متوسل شد.

معترضان می‌گویند طرح تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی وارد می‌کند، زیرا تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را تعویق بیندازد.

این طرح به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد. نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل بین قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha