دوستدار طبیعت باشیم

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85071473
دوستدار طبیعت باشیم

کرمانشاه- ایرنا- ۱۳ فروردین روز طبیعت یا همان سیزده بدر بار دیگر از راه رسد تا اذهان ما معطوف محیط زیست و طبیعت اطرافمان شود. اگر هر کدام از ما که از خوان پر نعمت طبیعت استفاده می‌کنیم خود را در قبال آن نیز مسوول بدانیم طبیعت نیز از گزند آسیب غیرمسوولانه ما در امان خواهد ماند.

به گزارش ایرنا؛ طبیعت همیشه میزبان خوبی برای ما آدم‌ها بوده و خوان نعمتش را بی منت بر روی همه ما گسترانیده و ما نیز بهره های فراوانی از آن برده ایم اما دریغا که بی مسوولیتی عده ای از ما نفس طبیعت زیبا را گرفته است.

مسوولیت اجتماعی همه ما ایجاب می کند که در قبال آرامش، شادابی، نشاط و خوشی که از طبیعت می گیریم مراعات حال محیط زیست اطرافمان را هم بکنیم و آن را به حال خود رها نکنیم زیرا امانتی از ما برای نسل های آینده است.

امسال به دلیل بارش های مناسب حال طبیعت بسیار بهتر از سال های خشک و بی بارش گذشته است و با نگاهی به کوه ها و جنگل ها می توان دید که بارش ها تاثیر بسیار زیادی بر طبیعت گذاشته و از این رو ما هم باید برای حفظ این حال خوب همراه شویم و نگذاریم این چهزه زیبا و شاداب مخدوش و نازیبا گردد.

بیاییم امسال هم بانی حال خوب طبیعت باشیم و از آنچه که چهره زیبای این نعمت خدادادی و هدیه با ارزش الهی را مخدوش می کند خودداری کنیم و این فرهنگ حفظ طبیعت و محیط زیست را نهادینه و حفظ نماییم تا همواره شاهد محیطی تمیز، پاک و بدور از هر گونه آلایندگی داشته باشیم.

با رعایت اخلاق طبیعت گردی و بهره مندی از آموزه های دینی از جنگل ها و مراتع به عنوان مواهب الهی و مظاهر طبیعی حفاظت کنیم و از برپایی آتش در طبیعت، تخریب درختان و درختچه ها و رها سازی زباله در طبیعت خودداری نمائیم.

این روزها مواد پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف به وفور در طبیعت یافت می شود که برخی افراد بی مسوولیت آن را رها می کنند و به راستی چهره زیبای طبیعت را خراش می زند و نمی گذارد زیبایی های این طبیعت به چشم بیاید.

در طبیعت که قدم می زنی در فواصل کم جای آتش درست کردن های متعددی مشاهده می شود که به راستی خسارت زا است و چه بهتر است در هر نقطه فقط در یکجا آتش روشن شود و پس از پایان تفریح نیز خاموش گردد.

امسال «پویش صد متر» می تواند به همه ما در داشتن طبیعیت زیبا کمک کند. برای احترام به طبیعت هر خانواده ای فقط صد متر پیرامون خود را پاکسازی کند دیگر شاهد حجم زیادی از زباله نخواهیم بود.

رفتار ما بزرگترها در قبال طبیعت در اذهان فرزندانمان نیز می ماند و چه بهتر که با رفتار خود به آنان آموزش دهیم که باید طبیعت را دوست بداریم و برای حفظ آن تلاش کنیم و در این راه فرزندانمان را نیز همراه نماییم تا از این سن کم احترام به طبیعت را بیاموزند.

روز طبیعت را باید زمانی گرامی بداریم که بعد از حضور و استفاده از این نعمت الهی، آن را پاک و تمیز تحویل دهیم چرا که خود ما به صورت مستمر از آن بهره می بریم و نباید بگذاریم این چهره زیبا، نازیبا شود.

هر سال همیاران طبیعت و علاقمندان به محیط زیست در روز ۱۳ بدر دست به کار می شوند و این فرهنگ زیبا را در گروه های کوچک و بزرگ به نمایش می گذارند اما باید این فرهنگ در میان تک تک ما نهادینه شود که حفظ طبیعت و محیط زیست مسوولیت اجتماعی همه ماست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha