۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85071499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرزی ها از برافروختن آتش در باغ ها و بوستان ها پرهیز کنند

کرج - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از مردم استان البرز خواست در روز طبیعت از برافروختن آتش در باغ ها ،علفزارهای خشک و بوستان های استان خودداری کنند.

محمد یساولی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تجارب سال های گذشته نشان می دهد بی احتیاطی برخی گردشگران در برافروختن آتش در باغ ها ، علفزارها و بوستان ها با آتش سوزی در این مکان ها همرا شده است.

وی تاکید کرد: گردشگران هنگام استراحت در باغ‌ها و بوستان‌های شهری، در حفظ درختان ، گیاهان و زیبایی‌های طبیعت کوشا بوده و از ایجاد آتش‌ در این مکان‌ها پرهیز نمایند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: رها سازی ته سیگار روشن، چوب نیم‌سوخته و ذغال روشن در بوستان ها ، باغ ها و طبیعت با خطر آتش سوزی همراه است که باید دراین زمینه مراقبت لازم به عمل آورد.

وی گفت: همچنین گردشگران از نشستن و روشن کردن آتش در زیر دکل‌های فشارقوی برق خودداری پرهیز کنند که عدم رعایت این مورد می تواند فاجعه بزرگی به دنبال داشته باشد.

یساولی بیان کرد: گردشگران در صورت برپا کردن خیمه و چادر، ضمن در نظر گرفتن جهت وزش باد، فاصله مناسب محل استقرار با اجاق‌ها و چراغ‌های خوراک‌پزی را رعایت نمایند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اضافه کرد: محل استقرار اجاق‌ها ، چراغ‌های خوراک‌پزی و تجهیزات مشابه در نقطه‌ای مصون از برخورد افرادبخصوص کودکان مستقر کنند.

وی از گردشگران روز طبیعت خواست هنگام ترک محل ، ضایعات و زباله‌ها را داخل کیسه مخصوص ریخته و در محل‌های مشخص‌شده توسط عوامل خدمات شهری بریزند و محل اطراف خود را از شاخه و برگ درختان خشک و خاشاک پاک‌سازی کنند زیرا در اثر گرما و کوچک‌ترین حرارت و جرقه ، سریعاً آتش‌سوزی به وجود خواهد آمد.

رییس سازمان آتش نشانی کرج نیز به گردشگران توصیه کرد در زمان صاعقه خود را به محل امن برسانند و اگر داخل خودرو هستند از آن خارج نشوند ضمن آنکه از لوله‌های آب، دکل‌های برق ، اسکلت‌های فلزی ، دودکش‌ها ، پست‌های فشارقوی برق و ساختمان‌های نیمه‌کاره فاصله بگیرند .

وی تاکید کرد: مردم از شکستن شاخه و برگ درختان در روز طبیعت خودداری کنند؛ چنانچه در روز طبیعت قصد رفتن به کنار رودخانه‌ها و نهرهای پرآب رادارند به توصیه‌های سازمان هواشناسی توجه کنند.

یساولی افزود: استقرار در بستر رودخانه های دائمی و فصلی با توجه به بارش های ناگهانی بهاری مخاطره آمیز است ضمن آنکه در صورت بروز حادثه با شماره تلفن‌های حوزه انتظامی(۱۱۰) ، آتش‌نشانی(۱۲۵) ، اورژانس(۱۱۵) و سایر سازمان‌های امدادی و خدماتی تماس حاصل نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha