۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85071541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ به‌در ترافیک مازندران را داخلی کرد

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85071541
۱۳ به‌در ترافیک مازندران را داخلی کرد

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران گفت: ۱۳ بدر و سفر مسافران نوروزی و مردم استان به بوستان‌های جنگلی و عرصه‌های طبیعی باعث ترافیک پرحجم در جاده‌های فرعی و منتهی به مناطق ییلاقی استان شد، در حالی که جاده‌های اصلی بین استانی از ترافیک روان برخوردار است.

سرهنگ یدالله جهان تاب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عزیمت مسافران، گردشگران نوروزی و مردم مازندران به دامن طبیعت در روز ۱۳ فروردین باعث ترافیک پرحجم در جاده‌های فرعی و ییلاقی مرکز، غرب و شرق مازندران شده و پیش‌بینی می‌شود این روند تا حوالی ساعت ۲۲ امشب ادامه یاید.

وی به مسافرانی که در حال تردد به سمت مناطق کوهستانی و عرصه‌های طبیعی و جنگلی مازندران هستند، هشدار داد که با جدیت موارد ایمنی رانندگی مانند ممنوعیت سوار کردن سرنشین در پُشت خودروهای باری سبک و سنگین را رعایت کنند و در صورت سرپیچی از قوانین به طور حتم اِعمال قانون سخت‌گیرانه از سوی پلیس راه در انتظار قانون‌شکنان خواهد بود.

رییس پلیس راه استان مازندران گفت : در زمان حاضر ترافیک در جاده‌های اصلی استان در محور کندوان، هراز و سواد کوه عادی و روان است اما پیش‌بینی می‌شود از حوالی ساعت ۱۸ تا ۲۲ امروز به‌دلیل بازگشت مسافران نوروزی از مازندران، ترافیک در خروجی محورهای یادشده سنگین و پرحجم شود.

سرهنگ جهان تاب به رانندگان توصیه کرد ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مدیرت سفر، از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رییس پلیس راه استان مازندران، رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین علل وقوع تصادف رانندگی طی تعطیلات نوروزی در جاده های استان اعلام کرد و از رانندگان وسیله نقلیه خواست پس توقفی کوتاه و استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند.

وی با اشاره به تردد بیش از ۳۸ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲، گفـت: تردد خودرو در ایام نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

پلیس راه مازندران پیش از این همزمان با اعلام محدودیت های ترافیکی نوروزی، از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را داشتند خواسته بود تا ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، سفرشان را مدیریت کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه مازندران با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

۱۳ به‌در ترافیک مازندران را داخلی کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha