حفر سه حلقه چاه به منظور رفع تنش آبی جوانرود در دستور کار است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در راستای رفع تنش آبی در شهر جوانرود و روستاهای مسیر سفیدبرگ، سه حلقه چاه در مابین روستاهای نوئل و دهسرخ این شهرستان به زودی حفر می‌گردد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ «رضا داودی» در جریان بازدید نماینده مردم اورامانات از وضعیت آبرسانی به روستاهای جوانرود افزود: اقدامات کارشناسی دراین راستا در منطقه یاده شده انجام گرفته است و به زودی عملیات اجرایی حفاری این چاه ها و شبکه انتقال به شهر جوانرود و روستاهای مسیر آغاز می شود.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در ادامه با تقدیر از پیگیرهای نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات کارشناسی و ژئو تکنیک برای حفر این چاه‌ها انجام گرفته وبه زودی عملیات آجرایی آن آغاز می شود.

داوودی افزود: با حفر این چاهها ۱۵۰ لیتر در ثانیه در کوتاه مدت برای آبرسانی به شهر جوانرود و روستای این مسیر اضافه می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با حفر چاه‌های یاد شده تابستان امسال در کوتاه مدت شاهد آبرسانی به شهر جوانرود و روستاه‌های مسیر باشیم.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در محل حفر این چاه ها به احداث سد نوئل اشاره کرد و گفت: احداث سد نوئل در جدول ردیف ۲۰ قرار گرفته است اما با توجه به اینکه احداث این سد ۱۰ تا ۱۲ سال به طول می انجامد نیاز به تامین آب در کوتاه مدت هستیم که حفر چاه یکی از گزینه ها است.

«آرش لهونی» با اشاره به کم آبی در برخی محلات شهر جوانرود حتی در زمان بارش ، خواستار تسریع در رفع تنش آبی شهر جوانرود شد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده و در سال‌های اخیر و به دنبال خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی با کمبود آب شرب روبرو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha