۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85071704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفرجگاههای طرقبه شاندیز و چناران خراسان رضوی میزبان سیزده بدر رمضانی شدند

مشهد-ایرنا- زیرساختها و تفرجگاهها در ۲ شهرستان ییلاقی و گردشگر پذیر طرقبه شاندیز و چناران خراسان رضوی در سیزده بدر امسال پذیرای شهروندان روزه‌دار و برای برپایی سفره‌های افطار آماده هستند.

فرماندار طرقبه شاندیز روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: به طور تقریبی همه ۳۳ روستای دارای دهیاری این شهرستان از "مایانات تا بلوک اردمه" در بخش های طرقبه و شاندیز به عنوان روستاهای مقصد گردشگران محسوب می شوند.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان افزود: با توجه به قرار گرفتن سیزده بدر امسال در ماه میارک رمضان شاهد حضور شهروندان روزه دار به مناطق ییلاقی هستیم، لذا مطابق پیش بینی ها شاهد برپایی سفره های افطار شهروندان در مناطق تفرجگاهی می باشیم از این رو همه ظرفیت شهرستان برای خدمت رسانی بهتر در این خصوص بسیج شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال بارشهای بهاری توصیه می شود شهروندان از اتراق و قرار گرفتن در کنار، حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

فرماندار طرقبه شاندیز ادامه داد: طبق روال همه ساله روزهای طبیعت از حوالی ساعت ۱۶ مسیر تردد از طرقبه و شاندیز به سمت مشهد یکطرفه خواهد شد، لذا شهروندان در این خصوص پیش بینی لازم را به عمل آورند.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

همچنین اکنون ۱۵ آبادی شهرستان طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری شناخته شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

ضیافت ساده افطار ١٣ فروردین در دل طبیعت

فرماندار شهرستان چناران نیز گفت: سیزدهم فروردین امسال پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، سفره های ساده افطار به همت خیران در هشت نقطه گردشگری، تفریحی و مذهبی شهری و روستایی این شهرستان برای ارائه خدمات به طبیعت دوستان تدارک دیده شده است.

محسن مه آبادی افزود: این افطاری ها در امتداد پویش "سیزده بدر رمضانی" در شهرستان چناران مهیا و در نقاط هدف گردشگری تدارک دیده شده است.

وی در تشریح این برنامه متنوع فرهنگی مذهبی اظهار داشت: هم اکنون سه شهر و ۵١ روستای چناران به پویش سیزده بدر رمضانی پیوسته اند و در ٢ شهر و ۵ روستای چناران سفره های ساده افطار و با برکت پس از اقامه نماز مغرب و عشاء پهن خواهد شد.

فرماندار چناران اظهار داشت: از مسافران و زائرین نوروزی سفر کننده به این شهرستان تقاضا داریم تا ضمن استفاده و بهره گیری از ظرفیت اماکن تفریحی نسبت به حفظ شئونات ماه مبارک رمضان کوشا باشند.

بخشدار مرکزی چناران نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کاهش دما در روز ۱۳ فروردین ماه پیش بینی شده و در مناطق گردشگری و کوهستانی این بخش چناران همچون اخلمد و بقمچ قابل لمس می باشد.

رضا داروغه بیان داشت: سیزده بدر امسال هوای سرد، بارانی، ابری و همراه با وزش باد پیش بینی شده است و نظر به تصور مخاطرات مرتبط با پیش بینی هواشناسی از جمله خطر آبگرفتگی و سیلاب بویژه در حاشیه رودخانه ها از مسافران و افراد غیربومی می خواهیم علاوه بر همکاری های لازم با مسوولین محلی، در بستر و حریم رودخانه های اخلمد و بقمچ تردد نداشته و اتراق نکنند.

شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۶ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، اکنون تردد در همه مسیرهای استان به خصوص مسیرهای تفریحی اطراف مشهد به صورت عادی و روان گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha