۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵
کد خبر: 85071777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: فعالیت‌های فرهنگی در مراکز تاریخی و تفرجگاهی تقویت شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: فعالیت‌های متعدد فرهنگی خوبی در کنار ارائه سایر خدمات در نوروز امسال در مراکز تاریخی و تفرجگاهی با همکاری مردم و مسئولان انجام شد و بای این رویکرد د در استان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهران فاطمی روز یکشنبه در سفر به مهریز در برخی تفرجگاه‌ها به خصوص در غربال بیز و پارک کوثر حاضر شد و در جمع مردم و مسئولان این شهرستان افزود: ارائه خدمات فرهنگی در کنار سایر خدمات به مسافران اهمیت زیادی دارد .

وی با حضور در کافه شهدا و با ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام در تفرجگاه غربال بیز مهریز از تلاش دست اندرکاران این برنامه فرهنگی و ارزشی قدردانی کرد و ادامه داد: پیوست فرهنگی در کنار امور مختلف یک ضرورت و در برنامه‌های نوروزی امسال در استان یزد شاهد برنامه‌های فرهنگی و ارزشی با همکاری مردم و نهادها و تشکل‌ها بودیم.

استاندار یزد: فعالیت‌های فرهنگی در مراکز تاریخی و تفرجگاهی تقویت شود

فاطمی همچنین با حضور در بین مردم در تفرجگاه‌های مختلف مهریز از نزدیک به صحبت‌ها و مطالبات آنها در مسایل مختلف گوش داد و از همکاری آحاد جامعه در برنامه‌های فرهنگی ویژه نوروز قدردانی کرد.

استاندار یزد همچنین در پارک کوثر از بخش‌های مختلف این مجموعه و مجموعه تاریخی، فرهنگی و تفرجگاه غربال بیز بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات و مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

در این سفر و بازدید مسئولان شهرستان مهریز گزارشی از اقدامات ویژه نوروز به خصوص پیوست فرهنگی و برنامه‌های ستاد خدمات سفر منطقه ارائه شد.

مهریز با قابلیت‌های تفریحی، گردشگری از جمله باغ جهانی پهلوانپور، چشمه زیبای غربال بیز، قنات ثبت جهانی شده حسن آباد، منطقه تفریحی کوه‌ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی همواره پذیرای گردشگرانی از داخلی و خارجی است و از مهمترین صنایع دستی این شهرستان می‌توان قالی‌بافی، آهنگری، سریشم، گیوه‌بافی، سبدبافی و چاقوسازی نام برد.

شهرستان مهریز یکی از شهرستان‌های ۱۲ گانه استان یزد است که در ۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان و در کنار جاده بین‌المللی شمال به جنوب کشور( تهران ، بندر عباس ، یزد و کرمان) قرار دارد و از شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک استان کرمان، از سمت جنوب به شهرستان‌های خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر شهرستان تفت و نیز شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha