محورهای خروجی چهارمحال و بختیاری در روز طبیعت بار ترافیکی سنگینی دارد
عکس آرشیوی است

شهرکرد-ایرنا- روز طبیعت امسال چهارمحال و بختیاری شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر و مسافر از بیرون و درون استان بود که بازگشت این تعداد مسافر باعث شد برخی از محورهای خروجی استان بار ترافیکی سنگینی داشته باشند.

رییس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شهرکرد گفت: تردد در همه محورهای خروجی استان با ترافیکی همراه شده است و ترافیک در خروجی سامان به‌ طرف اصفهان سنگین است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش افزود: با وجود ترافیک سنگین در جاده حاشیه زاینده‌رود شهرستان سامان، پلیس راه با هدایت بار ترافیکی به برخی جاده‌ای جایگزین، ترددها را مدیریت می‌کند.

رییس پلیس‌راه استان با اشاره به اینکه هیچ‌گونه حادثه رانندگی منجر به فوت تا این لحظه در روز طبیعت در استان گزارش نشده است، یادآور شد: ترافیک سنگین و نیمه سنگین جاده‌های چهارمحال و بختیاری به طور معمول در روزهای طبیعت هر سال تا ساعات پایانی روز ادامه دارد.

وی از گردشگران و مسافران خواست علاوه بر رعایت کامل قوانین و مقررات عجله نکنند و با صبر و حوصله به رانندگی خود ادامه دهند و با توجه به ترافیک این ساعات زمان برگشت خود را مدیریت کنند.

نوربخش اظهارداشت: روز طبیعت امسال همه نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور چهارمحال و بختیاری برای خدمت‌رسانی آماده‌باش و در حال خدمت به مسافران و گردشگران هستند.

ترافیک شهری روان در روز طبیعت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا چهارمحال و بختیاری نیز به خبرنگار ایرنا شهرکرد گفت: روز طبیعت امسال شاهد رعایت بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی توسط رانندگان بودیم و شهرهای استان در روز طبیعت تا این ساعت ترافیک روانی داشتتند.

سرهنگ ایرج حسین‌پور عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شهرکرد افزود: از صبح روز یکشنبه نیروهای راهور فراجا چهارمحال و بختیاری در نقاطی که احتمال ترافیک وجود داشت، مستقر بودند و طبق انتظار در شهرکرد و برخی از شهرهای استان ترافیک از ساعت ۹:۳۰ آغاز شد ولی در بیشتر نقاط ترافیک روان بود.

وی ادامه داد: چند سالی است به علت وجود کمربندی شمال شهرکرد، بار ترافیکی بلوار رهبر و انقلاب کاهش چشمگیری داشته و ترددها روان شده است و امسال در روز طبیعت نیز شاهد تردد به نسبت روان در این مسیرها بودیم.

حسین‌پور تصریح کرد: امسال شاهد رعایت بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان بودیم و امسال در روز طبیعت شاهد وانت، کامیون و کامیونتی که مسافر در عقب آن سوار شده باشد، نبودیم البته موارد محدودی از افرادی بودند که سبزه بر روی کاپوت ماشین گذاشته بودند که با اشاره ماموران از ادامه این کار خودداری کردند.

وی با اشاره به اینکه تا این ساعات خوشبختانه تصادفات جرحی در سطح شهرهای استان در روز طبیعت گزارش نشده است، گفت: تعدادی تصادف خسارتی در سطح شهرها استان در این روز گزارش شد که تعداد آن ها نسبت به روز طبیعت سال‌های گذشته کاهش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری یاد آور شد: چینش پلیس راهور در ساعات پایانی روز طبیعت با توجه به آنکه انتظار ترافیک در ساعات پیش رو وجود دارد، تغییر می‌کند و با توجه به تاریکی هوا و آنکه بسیاری از خانواده تمایل دارند زمان افطار در منزل باشند، رانندگان باید با حوصله بیشتر رانندگی کرده و عجله نکنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان توجه کافی به فاصله طولی و سرعت داشته باشند و از تغییر ناگهانی خط حرکت در حین حرکت اجتناب کنند و مدیریت زمان نسبت به بازگشت اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، در بهار امسال بیش از ۸۰۰ جاذبه تاریخی و طبیعی چهارمحال و بختیاری میزبان گردشگران و مسافران نوروزی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha