۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85071859
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باج نتانیاهو به وزیر تندرو/ گارد داخلی تحت امر بن‌گویر تشکیل می‌شود

تهران-ایرنا- کابینه رژیم صهیونیستی با تشکیل یک گروه شبه‌نظامی زیر نظر وزیر تندرو امنیت داخلی موافقت کرد تا نخست‌وزیر این رژیم، بدهی خود را به وی در ازای موافقت با تعویق طرح اصلاحات قضایی بپردازد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رسانه‌های عبری اعلام کردند کابینه رژیم صهیونیستی به طور رسمی با درخواست «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم برای تشکیل شبه نظامیان موسوم به «گارد داخلی» تحت امر و نظارت این وزیر موافقت کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین از کسر ۱.۵ درصد از بودجه وزارتخانه‌های مختلف این رژیم و اختصاص آن به تشکیل شبه نظامیان گارد داخلی و تأمین مالی آن خبر داده است.

پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای متقاعد کردن بن گویر به موافقت با تعویق تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی، موافقت خود را با تشکیل شبه نظامیان تحت امر این وزیر تندرو اعلام کرده بود.

بن گویر اعلام کرده بود با پیشنهاد تعویق اصلاحات قضایی به دوره بعدی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) موافقت کرده و در ازای آن از نتانیاهو تعهد گرفته است که شبه نظامیان گارد داخلی تشکیل شوند.

باوجود عقب نشینی نتانیاهو از طرح جنجالی اصلاح اختیارات دستگاه قضایی هنوز خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی مملو از صدها هزار معترض است که نسبت به سیاست‌های این کابینه تندرو نگرانند؛ موضوعی که نشان می‌دهد مشکلات داخلی رژیم ریشه‌ای تر از موضوع اختیارات دستگاه قضایی است.

طی ماه های اخیر، تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای افزایش اختیارات کنست و دستگاه اجرایی در مقابل تضعیف دستگاه قضایی بسترساز شکلگیری اجماع بی‌سابقه علیه کابینه وی شد، به طوری که فقط در یک شب بیش از ۷۰۰ هزار نفر برای اعلام مخالفت خود با نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند.

در پی اعتراضات گسترده در اراضی اشغالی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پیشبرد طرح اصلاحات قضائی عقب نشینی و آن را به تابستان موکول کرد. با این‌حال، آشوب‌ها در اراضی اشغالی فروکش نکرده بلکه تشدید شده است.

همین مسئله باعث شده است گمانه زنی‌ها درباره تحقق فرضیه فروپاشی از درون رژیم صهیونیستی افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha