۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85071943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هاچینسون جدیدترین نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

تهران-ایرنا- آسا هاچینسون، فرماندار سابق ایالت آرکانزاس آمریکا روز یکشنبه تصمیم خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ به نمایندگی حزب جمهوری خواه اعلام کرد و از دونالد ترامپ خواست برنامه‌های خود برای حضور مجدد در انتخابات را کنار بگذارد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "ان بی‌سی نیوز", هاچینسون در مصاحبه با این شبکه آمریکایی اعلام کرد: من تصمیم خود را گرفته‌ام. می‌خواهم برای ریاست جمهوری آمریکا کاندید شوم.

فرماندار سابق ایالت آرکانزاس همچنین گفت که با توجه به طرح اتهام علیه دونالد ترامپ, وی باید از رقابت‌های انتخاباتی کناره گیری کند.

وی تاکید کرد: من معتقدم ترامپ نباید رهبر جدید کشورمان باشد.

هاچینسون ۷۲ ساله, پس از هشت سال فرمانداری ایالت آرکانزاس، در ماه ژانویه سال جاری سمت خود را ترک کرد. او در ماه‌های اخیر انتقادات خود را از ترامپ افزایش داده و کاندید شدن دوباره وی در انتخابات ریاست‌جمهوری را «بدترین سناریو» برای جمهوری‌خواهان توصیف کرده و گفته است که حضور مجدد ترامپ در انتخابات احتمالاً شانس‌ جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را در سال ۲۰۲۴ افزایش می‌دهد.

علاوه بر ترامپ و هاچینسون سایر نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا شامل نیکی هیلی، سفیر سابق این کشور در سازمان ملل و ویوک راماسوامی، یک فعال اقتصادی می‌شوند.

انتظار می‌رود ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در تابستان نامزدی خود را اعلام کند، در حالی که تیم اسکات سناتور آمریکایی از کارولینای جنوبی و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا سایر جمهوری خواهانی هستند که احتمال کاندید شدن آن‌ها می‌رود.

به گزارش ایرنا, دونالد ترامپ رئیس جمهور تندرو و جنجالی سابق آمریکا، نخستین رئیس جمهور ایالات متحده است که با اتهاماتی کیفری روبرو شده و قرار است روز سه‌شنبه چهارم آوریل (۱۵ فروردین) در دادگاهی در منهتن نیویورک تفهیم اتهام و سپس به پرونده او رسیدگی شود.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا متهم است که پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به عنوان حق‌السکوت به یک بازیگر زن فیلم‌های مستهجن به نام "استورمی دنیلز" که با او رابطه داشته، پرداخت کرده است.
در این پرونده، این موضوع مطرح است که چگونه ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۶ بعد از آن که مایکل کوهن وکیل سابق او (ترامپ) به دنیلز حق‌السکوت داد، این پول را به وکیل خود بازگردانده است.
بر اساس گزارش‌ها، متهم شدن یا محکوم شدن به یک جنایت، ترامپ را از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ یا تصدی پست رد صلاحیت نمی‌کند اما در شرایطی که یک پرونده قانونی در جریان است، مبارزات انتخاباتی وی می‌تواند پیچیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha