۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۵۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85071990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین خواستار پرهیز ژاپن از مسائل مختل‌کننده در روابط دو کشور شد

تهران- ایرنا- «لی کیانگ» نخست وزیر چین از ژاپن خواست تا از مسائلی که روابط پکن و توکیو را مختل می‌کند، پرهیز کرده و به توسعه مناسبات دوجانبه ادامه دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی.جی.تی.ان، لی کیانگ یکشنبه در دیدار با «یوشیماسا هایاشی» وزیر خارجه ژاپن در پکن گفت که دو کشور همسایگان نزدیکی هستند که حفظ و گسترش مناسبات دوستانه میان دو طرف نه تنها به نفع دولت و مردم دو کشور است بلکه به سود صلح، ثبات و شکوفایی منطقه است.

لی با اشاره به چهل و پنجمین سالگرد امضای پیمان صلح و دوستی چین و ژاپن بر پایبندی دو کشور به اصول این پیمان و تعهد به توسعه روابط پایدار و دوستانه دو طرف تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که ژاپن چهل و پنجمین سالگرد امضای این پیمان را فرصتی برای بهبود گفت‌وگو و همکاری و مدیریت درست اختلافات قلمداد کند.

نخست وزیر چین مسائل مهم تاریخی و مساله تایوان را بنیان سیاسی روابط پکن و توکیو خواند و خواستار حل صادقانه و دقیق آنها شد.

لی ابراز امیدواری کرد که دو کشور از تجارت آزاد حفاظت کرده، چندجانبه‌گرایی واقعی را اجرا کرده و فعالانه روند همگرایی منطقه‌ای را اشاعه دهند.

وزیر خارجه ژاپن نیز در این دیدار گفت که دو کشور ظرفیت گسترده‌ای برای همکاری در بسیاری از حوزه‌ها دارند و توکیو متعهد به تقویت همکاری با چین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha