۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85072005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۳۱ هزار مسافر نوروزی از مکان‌های تاریخی مهریز یزد دیدن کردند

یزد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز یزد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه جاری ۶۳۱ هزار مسافر و میهمان نوروزی از مکان‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرستان دیدن کردند.

"علی اکبر قانعی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بازدید مسافران و میهمانان نوروزی از غربال‌بیز، کوه ریگ، باغ جهانی پهلوانپور و روستای سریزد در بخش مرکزی بود و در این مدت ۱۰ هزار و ۷۱۷ مسافر و میهمان در مکان‌های اقامتی به خصوص بوم گردی‌ها و مدارس پذیرش و اسکان داده شدند.

وی با قدردانی از مردم و مسئولان در طول تعطیلات نوروز امسال با این اداره بیان کرد: در سطح شهرستان به خصوص در مبادی ورودی پنج نوروزگاه و همچنین چهار پست امداد جاده‌ای با مشارکت نهادها و ادارات مرتبط با خدمات مورد نیاز مسافران، به گردشگران و شهروندان خدمات رسانی انجام دادند.

قانعی بیان کرد: برای معرفی شهرستان در چندین منطقه به خصوص در مکان‌های تاریخی و گردشگری از جمله در کوه ریگ، باغ جهانی پهلوانپور، مجموعه شاه عباسی، روستای گردشگری سریزد و برخی مناطق روستایی در دهستان‌ها جشنواره و نمایشگاه های متعددی برگزار شد.

بنای اولیه شهرستان مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت داده‌اند و آب و هوای آن معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی و موقعیت طبیعی در حاشیه کویر از گذشته برای کاروان‌های تجاری شاهراهی حیاتی ساخته است.

مهریز با قابلیت‌های تفریحی، گردشگری از جمله چشمه زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه‌ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی و غیره همواره پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است و از مهمترین صنایع دستی آن می‌توان از قالی‌بافی، آهنگری، سریشم، گیوه‌بافی، سبدبافی و چاقوسازی نام برد.

مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان و در کنار جاده بین‌المللی شمال به جنوب کشور( تهران ، بندر عباس ، یزد و کرمان) قرار دارد و از شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک استان کرمان، از سمت جنوب به شهرستان‌های خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر شهرستان تفت و نیز شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha