درخشش تکواندوکار کرمانشاهی در مسابقات گرند اسلم چین با کسب مدال طلا

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات تکواندو استان کرمانشاه گفت: «آرین سلیمی» تکواندوکار شایسته استان موفق شد با درخشش در مرحله نهایی رقابت‌های گرنداسلم چین به مدال طلا دست پیدا کند.

«مهدی همتی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله نهایی رقابت‌های گرند اسلم ۲۰۲۳ از روز گذشته (یکشنبه) به میزبانی کشور چین در شهر ووشی آغاز شده است که در روز نخست ۳۴ تکواندوکار در اوزان منهای ۴۹ و منهای ۶۷ کیلوگرم زنان، منهای ۶۸ و به اضافه ۸۰ کیلوگرم مردان به مصاف رقبای خود رفتند که تیم کشورمان در این روز هفت نماینده داشت.

وی افزود: در نهایت آرین سلیمی با برتری مقابل همه رقبا در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم به نشان طلا دست یافت و دانیال بزرگی در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم نقره گرفت و رضا کلهر در همین وزن عنوان سوم و نشان برنز را به خود اختصاص داد.

رییس هیات تکواندو استان کرمانشاه اضافه کرد: در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم تیم کشورمان ۲ نماینده داشت؛ ابوالفضل عباسی و آرین سلیمی به قید قرعه دور نخست به مصاف هم رفتند و در پایان این سلیمی بود که موفق شد در ۲ راند و با نتایج ۸ بر ۷ و ۱۲ بر ۹ به برتری برسد و به نیمه نهایی صعود کند.

همتی ادامه داد: سلیمی در ادامه مقابل «سانگیونک کانگ» از کشور کره‌جنوبی بعد از آنکه وقت اول را ۱۳ بر ۱۰ به حریف واگذار کرد، در ۲ راند بعدی ۲۰ بر ۹ و ۹ بر ۷ به برتری رسید و راهی مبارزه نهایی شد.

وی گفت: سلیمی در جدال برای کسب مدال طلا، «آتلسی» از ترکیه را پیش رو داشت که با ارائه یک مبارزه برتر و در ۲ راند متوالی با نتایج ۱۲ بر یک و ۱۲ بر ۱۰ حریف خود را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد تا مسیرش برای کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ بسیار هموار شود.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های گرنداسلم طی روزهای ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه در «ووشی» برگزار می شود که در روز نخست تکواندوکاران اوزان ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم گروه زنان، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان و در روز دوم مبارزات اوزان ۵۷- و ۶۷- کیلوگرم زنان، ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان برگزار خواهد شد.

مسابقات گرنداسلم سال ۲۰۲۳ در ۲ مرحله برگزار خواهد شد که نفرات اول هر وزن در مجموع امتیازات ۲ مرحله به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha