۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85072090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ تُن مواد غذایی فاسد در کردستان ضبط و معدوم شد

۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبر: 85072090
۳۰ تُن مواد غذایی فاسد در کردستان ضبط و معدوم شد

سنندج- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در طول اجرای طرح سلامت نوروزی تا صبح امروز،۳۰ هزار و ۳۸ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف یا تاریخ مصرف گذشته در استان کشف و معدوم شد.

کمال ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در همین مدت، بیش از ۲۲ هزار و ۶۳۱ بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ثبت رسید، ضمن اینکه در این بازدیدها ۲۹۲ مورد اخطاریه بهداشتی صادر شده است.

وی از معرفی ۱۳۹ مورد از متخلفین بهداشتی به مراکز قضایی در مدت یاد شده خبر داد و افزود: در این مدت با تشدید بازرسی ها، ۳۴ واحد از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به‌دلیل رعایت نکردن آیین نامه‌ها و مقررات بهداشت محیطی پلمب شد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: طبق روال سال های قبل، طرح سلامت نوروزی با هدف افزایش و ارتقا سلامت مردم و مسافران و میهمانان نوروزی به ویژه در حوزه مواد غذایی در حال انجام است.

ابراهیمی با بیان اینکه افدامات نظارت و بازرسی دیروز و در روز طبیعت تعطیل نبود، اضافه کرد: دیروز ۲۶۶ بازرسی از مراکز و اماکن عمومی انجام و ۷۶۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha