حل مشکلات بیمارستان نمازی شیراز با اهتمام ویژه دولت و مجلس

شیراز- ایرنا- بیمارستان نمازی به عنوان یک بیمارستان آموزشی، تخصصی و فوق تخصصی، یکی از مراکز آموزشی درمانی شیراز و موقوفه مرحوم محمد نمازی است که به شهروندان استان فارس و سایر استان های جنوبی کشور خدمات می دهد.استاندار فارس بر لزوم حل مشکلات بیمارستان نمازی شیراز با اهتمام ویژه دولت و مجلس تاکید کرد.

چشم امید بسیاری از بیماران جنوب کشور به بیمارستان نمازی شیراز دوخته شده است، در صورتی که این محل ظرفیتی مشخص دارد که با حجم تقاضاها نمی خواند و همین مساله یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات زیادی در این مرکز آموزشی درمانی است.

تراکم درمانی، تجاری، آموزشی، خدماتی، فرهنگی، شهری و ... در محلی که بیمارستان نمازی قرار دارد موجب شده که این منطقه به یکی از نقاط کور ترافیکی کلانشهر شیراز تبدیل شود به گونه ای که توجه به وجود تراکم مراکز عمومی،خصوصی و گره ترافیکی موجود در اغلب ساعات شبانه روز در این محل هرگونه حادثه و سانحه ای مانند آتش سوزی می تواند به رخدادی هولناک تبدیل شود زیرا دسترسی نهادهای امدادرسان به آسانی میسر نیست.

کمبود تخت، تجهیزات و پرستار اصلی ترین مشکلات بیمارستان نمازی
استاندار فارس، در جریان بازدید اخیر از اورژانس بیمارستان نمازی شیراز، کمبود تخت، تجهیزات پزشکی و کمبود پرستار را از اصلی ترین مشکلات این بیمارستان برشمرد و افزود: مشکل کمبود تخت در این بیمارستان که با آغاز عملیاتی اجرایی ساخت بیمارستان محمد رسول الله (ص) و حضرت فاطمه زهرا (س) و حمایت های دولت در این زمینه تا حد قابل قبولی مرتفع خواهد شد.

دکتر محمد هادی ایمانیه اظهار داشت: امیدواریم مشکل کمبود تجهیزات پزشکی و پرسنل بویژه پرستار نیز با تدابیر دولت و مجلس شورای اسلامی به سرعت رفع شود.
وی ادامه داد: در بحث تامین تجهیزات پزشکی، تدابیری اتخاذ کرده‌ایم تا موضوع کمبود تجهیزات پزشکی این بیمارستان خصوصا برای بخش اورژانس‌ حل شود تا بالاترین و با کیفیت ترین خدمات در جهت سلامتی مردم ارائه شود.


حل مشکلات بیمارستان نمازی شیراز با اهتمام ویژه دولت و مجلس
بیمارستان محمد رسول الله شیراز، بزرگترین بیمارستان هوشمند کشور
استاندار فارس همچنین با اشاره به آغاز عملیات ساخت بیمارستان محمد رسول الله (ص) در شیراز گفت: این بیمارستان در زمان بهره‌برداری، بزرگترین بیمارستان هوشمند در ایران و کشورهای اطراف خواهد بود.

دکتر ایمانیه افزود: ۴۰۰ تخت از این بیمارستان یک هزار و ۴۰۰ تخت خوابی ویژه کودکان خواهد بود و به این ترتیب استان فارس برای اولین بار دارای بیمارستان ویژه کودکان خواهد شد.

وی ادامه داد: بیمارستان محمد رسول الله (ص) ابتدا بنا بود در بزرگراه حسینی الهاشمی احداث شود که در جانمایی جدید زمین دیگری در بولوار مهندسین به این امر اختصاص یافت که ساخت این بیمارستان مهرماه سال گذشته در زمینی به مساحت ۵۷ هکتار آغاز شد.

حل مشکلات بیمارستان نمازی شیراز با اهتمام ویژه دولت و مجلس
نیاز شیراز به توسعه فضای فیزیکی حوزه درمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در جریان بازدید استاندار فارس با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در شیراز مواجه هستیم گفت: در استان فارس مدت هاست شاهد احداث بیمارستان دولتی نبودیم و نیاز است که شرایط لازم برای احداث بیمارستانی دولتی تسهیل شود.

سید وحید حسینی، با بیان اینکه نیازهای آتی شیراز در این زمینه خیلی بیشتر است افزود: البته استان فارس از بیشترین شمار تخت بیمارستانی در کشور بهره می‌برد و ۹/۸ درصد از تخت‌های بیمارستانی کشور در این استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور نیازمند توسعه فضای فیزیکی برای تقویت روند خدمت رسانی به بیماران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی بیمارستان محمد رسول الله (ص) گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تامین شده که در صورت تخصیص اعتبار موردنیاز، پیش بینی می شود روند بهره برداری از این خدمت بزرگ سلامت، پنج ساله باشد.

حسینی در ادامه با اشاره به گسترش پوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۷ درصد بیمارانی که به بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز مراجعه می کنند، هموطنانی از سایر استان های کشور هستند که این حجم از اعتماد مردم برای دریافت خدمات سلامت در شیراز، نشانگر توانمندی بالای اساتید مجرب این مرکز آموزش عالی و ثمربخشی تلاش های مجموعه دانشگاه در توسعه خدمات سلامت است.

به گزارش ایرنا، ساخت بنای این بیمارستان در سال ۱۳۳۱ در باغی به مساحت ۲۵ هکتار و زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر آغاز شد و در سال ۱۳۳۴ با ۳۰۰ تخت به بهره برداری رسید.

بیمارستان نمازی در آن زمان مجهزترین بیمارستان خاورمیانه بود و مرحوم نمازی در سال ۱۳۵۱ تصمیم به توسعه آن گرفت که با فوت او در بیستم اردیبهشت ماه همان سال این امر محقق نشد.

توسعه بیمارستان نمازی اما در سال های بعد ادامه یافت و در سال ۱۳۶۷ تعداد تخت های این بیمارستان به افزون بر ۶۰۰ تخت رسید.

بیمارستان نمازی علاوه بر اینکه یک مرکز ارائه خدمات درمانی و تشخیصی است، در آن به دانشجویان پزشکی نیز آموزش ارائه می شود و تمام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بخشی از دوره آموزشی خود را در این بیمارستان می گذرانند.

این بیمارستان بخش‌های معاینه اولیه، اورژانس، بستری، پاراکلینیک و سرپایی است.

بیمارستان نمازی نخستین مرکز درمانی است که عمل پیوند عضو در آن انجام شده و هم اینک اعمال جراحی پیوند کلیه، کبد، پانکراس و قلب و پیوند مغز استخوان در آن انجام می‌شود.
مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان نمازی، بزرگ ترین بخش ارائه کننده خدمات در این حوزه است که استان های هم جوار را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha