۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85072238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد کود مورد نیاز کشاورزان در سال گذشته تامین شد

۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85072238
۱۰۰ درصد کود مورد نیاز کشاورزان در سال گذشته تامین شد

یزد- ایرنا- معاون بازرگانی و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: پارسال ۱۰۰ درصد کود مورد نیاز کشاورزان تامین شد که اتفاق خوب و کم نظیری بود.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد، "علی علیزاده" طی نشستی در یزد از این استان بعنوان یکی از استان های مهم و پیشرو در توزیع کودهای یارانه‌ای نام برد.

وی افزود: این شرکت در ایام تعطیل در حال تدارک و تامین انواع کودها جهت رفاه حال کشاورزان بوده به طوری که هم اکنون کشتی ۴۵ هزار تنی حامل کود اوره، آماده تخلیه در بندرعباس است که از این میزان ۱۰۰۰ تن سهمیه استان یزد است.

وی اظهار داشت: شرایط موجود نوید سال خوب و پر برکتی را می دهد و امیدواریم مسئولین مربوطه منابع مالی را جهت توزیع مناسب کود، به موقع تامین نمایند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد هم گفت: با وجود ذخیره مناسب کود در انبارهای استان، امیدواریم سال پرمحصول و با عملکرد بالایی را شاهد باشیم.

محمدحسن زارعیان بیان کرد: با بیش از ۹ هزار تن ذخیره انواع کودهای ازته، پتاسه و فسفاته، وارد کشت های بهاره شده ایم و خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه کود در استان وجود ندارد.

۱۱۳ هزار و ۷۶۰ هکتار اراضی استان یزد به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد و بیشتر سطح زیرکشت به گندم ، جو، ذرت ،یونجه و سورگوم اختصاص دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha