۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85072305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قانون جهش تولید مسکن تامین عمده منابع را برعهده بانک‌ها گذاشته است

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن تامین عمده منابع برای اجرایی شدن طرح های ساخت مسکن، برعهده بانک‌ها است.

حجت الاسلام مهدی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شبکه بانکی باید به عنوان تامین کننده منابع مالی طرح های ساخت مسکن پای کار باشد، افزود: احداث یک میلیون واحد مسکن در سال جز از راه همکاری و همراهی بانک ها محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با طولانی شدن پروژه های نهضت ملی مسکن، هزینه های آنها نیز بالا می رود، اظهار کرد: تسریع در ساخت واحدها مطابق زمان بندی، هم به نفع متقاضیان و هم به نفع دولت و شبکه بانکی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نهضت ملی مسکن طرحی است که دولت در قالب آن برای خود تعهد ایجاد کرده و لازم است زمینه های لازم برای عملیاتی شدن برنامه های اعلام شده فراهم شود.

وی یادآور شد: باید تدابیری اتخاذ شود تا سهم مردم در نهضت ملی مسکن کم شود و فشار زیادی بر متقاضیان از بابت تامین آورده وارد نشود.

باقری به ضرورت عمل کردن بانک ها به تعهدات خود در نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: متاسفانه شبکه بانک ها با این موضوعات کاملا به صورت تجاری برخورد می کنند در حالی که باید خدمت رسانی برای گره گشایی از مسائل را انجام دهند.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان هم اکنون بیش از ۱۷ هزارو ۵۰۰ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این استان در دست احداث است.

پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان به طور میانگین بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha