۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85072362
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پارسال بیش از ۲۴ هزار عمل جراحی در خراسان‌شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۴ هزار و ۶۹۱ عمل جراحی در سال 1401 در هشت بیمارستان استان انجام شد.

دکتر علی عفتی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این عمل های جراحی در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان که دارای هزار و ۴۴۴ تخت مصوب دانشگاهی است، انجام شد.

وی افزود: بیشترین این جراحی‌ها مربوط به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با ۱۶ هزار و چهار عمل جراحی بوده است.

عفتی زاده ادامه داد: از این تعداد سه هزار و ۹۳۵ جراحی عمومی، هشت هزار و ۳۲۹ جراحی ارتوپدی، ۴۰ جراحی چشم، ۶۳۶ جراحی گوشت و حلق و بینی، ۴۶۷ جراحی پلاستیک و زیبایی، ۲۹۴ جراحی فک و صورت، ۱۸ جراحی اورولوژی و ۲ هزار و ۲۸۵ جراحی مربوط به مغز و اعصاب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به جذب ۶۵ پزشک متخصص در بیمارستان های استان، گفت: این نیروهای درمانی از ابتدای کار دولت سیزدهم با تعامل سازنده حوزه درمان این دانشگاه و پیگیری‌های مستمر در سطح وزارت متبوع در رشته های مختلف داخلی، جراحی، اطفال، نورولوژی قلب و دیگر تخصص ها جذب شدند.

وی افزود: هم اکنون با حضور این پزشکان متخصص در شرایط محرومیت استان، نیاز درمانی و دسترسی مردم به متخصص تا حدود زیادی رفع شده و برای تامین کامل نیاز استان در راستای حضور متخصصان بیشتر، پیگیری‌های لازم با وزارت بهداشت انجام شده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha