۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85072408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسکان مسافران نوروزی در اصفهان نسبت به پارسال ۲۳ درصد افزایش یافت
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - سخنگوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: اسکان مسافران نوروزی در این کلانشهر نسبت به نوروز سال گذشته بالغ بر ۲۳ درصد افزایش داشت.

علی مُعرک‌ نژاد، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیون و ۸۵ هزار مسافر نوروزی در اصفهان اسکان یافتند در حالی که این رقم سال گذشته بالغ بر ۸۳۹ هزار نفر بود.

وی اضافه کرد: بیشترین و حدود ۳۳۹ هزار از رقم مورد اشاره مربوط به مدارس و مجموعه‌های آموزش و پرورش و کمترین آنها مربوط به میهمانپذیرها با حدود ۱۳ هزار نفر بوده است، همچنین حدود ۹۸ هزار نفر در کمپ باغ فدک با برپایی چادر مسافرتی، اسکان پیدا کردند.

سخنگوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: در این ایام بیش از ۷۰۵ هزار نفر از قطار شهری و ۲ هزار و ۴۵۳ مسافر از اتوبوس ویژه گردشگری استفاده کردند.

مُعرک‌ نژاد افزود: ۴۰۴ مورد ساماندهی دستفروشان، ۲۸۹ ساماندهی و هدایت مُتکدیان، چهارهزار و ۵۶۷ جمع‌آوری چادر مسافرتی در محل‌های غیرمجاز، ۹۷۴ تذکر به بازاریابان کلید بدست غیرمجاز منزل و ۱۵ مورد جلوگیری از فعالیت آنها و همچنین ۱۳ هزار راهنمایی خودرو مسافران شهر اصفهان در ایام نوروز امسال انجام شد.

وی ادامه داد: در بین مراکز تفریحی و سرگرمی اصفهان مانند شهر رویاها، شهربازی و تله کابین صُفه، تله سیژ پارک جنگلی ناژوان و زیپ لاین، شهر رویاها با حدود ۷۸ هزار نفر حضور مراجعان روبه‌رو بود که نسبت به سال قبل حدود ۲ برابر بیشتر شد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۲۷ هزار - ۱۰۵ هزار- ۵۰ هزار و ۱.۸ هزار نفر به ترتیب از باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان و باغ صدف این شهر بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های"وزوان"،"مزدآباد"و "مون" به ثبت جهانی رسیده است، در کانون توجه گردشگران بویژه در ایام نوروز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha