۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85072548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوانح رانندگی غرب خراسان رضوی یک کشته و ۱۳۶ مصدوم داشت

سبزوار- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۸۸ مورد رخداد واژگونی و برخورد خودروها در جاده‌های غرب خراسان رضوی در سه روز پایانی تعطیلات نوروزی روی داد که ۱۳۶ مجروح و یک کشته برجای گذاشت.

دکتر غلامعباس کافی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شماری از این مصدومان به صورت سرپایی درمان شده و عمده آنها با آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امداد سبزوار و دیگر مراکز درمانی منطقه منتقل شدند.

وی تصریح کرد: یک مورد فوت ناشی از این حوادث، مرتبط با رخداد واژگونی وانت پیکان در حوالی روستای "خرَسف" شهرستان ششتمد بود که بر اثر آن کودکی ۹ ساله در صحنه حادثه جان باخته بود.

دکتر کافی با اشاره به اینکه جاده پرتردد سبزوار - داورزن- شاهرود بیشترین حجم حوادث نوروزی را به خود اختصاص داده است، افزود: خواب آلودگی و خستگی، سرعت بالا و سبقت های غیرمجاز از عوامل اصلی حوادث ترافیکی در این محور است که باعث وارد آمدن خسارت مالی و جانی به مسافران می شود.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۳۶۰ کارشناس اورژانس ۱۱۵ در قالب ۳۱ پایگاه اورژانس در این دانشگاه آماده‌ خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی شده بودند.

وی گفت: این نیروهای اورژانس با استفاده از ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نیز ۲ ایستگاه سلامت مستقر در پلیس راه و پارک بهمن در طرح نوروزی فعالیت داشتند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha