۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85072565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر آستارا به بیش از ۲ هزار مسافر نوروزی خدمات‌رسانی کرد

آستارا- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: افزون بر ۲ هزار نفر از مسافران و گردشگران در جریان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ از خدمات جمعیت هلال احمر این شهرستان در زمینه‌های گوناگون برخوردار شدند.

بابک حیدرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: ۶ نفر از نیروهای جوان جمعیت هلال احمر آستارا همزمان با آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲، از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین در غرفه سیار واقع در پست ایست و بازرسی قلعه، در جاده آستارا به نمین جهت خدمات‌رسانی به گردشگران مستقر شدند.

وی با اشاره به راهنمایی بیش از ۲ هزار نفر از مسافران نوروزی افزود: هفت مربی نیز در قالب طرح سحاب در این غرفه روزانه حضور یافتند و به ۶۹۳ نفر آموزش کمک‌های اولیه ارایه کردند، ۲۴۹ نفر به خیمه نماز هلال احمر مراجعه داشتند و ۲۲۵ بروشور شامل نقشه و نقاط دیدنی شهرستان آستارا هم بین مسافران توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا با اشاره به ایجاد فضای دوست‌دار کودک بیان کرد: خدمات بشردوستانه در قالب پویش "به‌رفت" برای رانندگان و مسافران جهت رفع خستگی سفر و ترویج رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی نیز در دستور کار قرار داشت که در قالب آن ۸۳۷ نفر فهرست پویش را امضا کردند.

وی اضافه کرد: همچنین پنج نفر از نیروهای امدادی به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صیادلر در مسیر ارتباطی آستارا و نمین با یک دستگاه خودروی آمبولانس و یک ست نجات حضور داشتند که فعالیت آنها در این مدت از جمله ارایه خدمات به ۲۴ نفر مراجعه‌کننده مانند کنترل فشار خون و یک مورد رهاسازی با ست نجات بود.

حیدرزاده عنوان کرد: تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ در محدوده شهرستان آستارا با رویدادهای تلخی نیز همراه بود که در نتیجه آنها ۲ نفر در صحنه حادثه به علت شدت آسیب‌های وارده جان خود را از دست دادند، هفت نفر به مرکزهای درمانی انتقال یافتند و ۲۸ نفر نیز خدمات درمان سرپایی در محل حادثه دریافت کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا که از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تجاری گوناگونی برخوردار است، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha