۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85072566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال

اهواز - ایرنا - سه نماینده فوتبال خوزستان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا با برد برابر آنها، شرایط خود را در جدول رده بندی بهتر کنند.

به گزارش ایرنا هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که هر ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند؛ تیم های نفتی تنها در صورت کسب سه امتیاز می توانند نسبت به بقا در لیگ امیدوار باشند.

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و چهارم این پیکارها به مصاف تراکتورسازی رفت و در یک بازی به نسبت ضعیف، مغلوب شد. همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی بیرون از خانه و در مصاف با سپاهان متحمل شکست شد؛ تیم فولاد نیز بیرون از خانه میهمان پیکان بود که با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید.

تیم فولاد که از صدر جدول فاصله گرفته است، دومین پیروزی خود را با علیرضا منصوریان کسب کرد. این تیم اگرچه در ابتدای فصل بازیکنان بسیار خوب و باکیفیتی را جذب کرد اما در ادامه نتوانست نظر هواداران را به خود جلب کند.

تیم‌ نفت آبادان که تنها ۲ برد در کارنامه این فصل خود دارد اکنون در بدترین شرایط خود به سر می برد و حتی تغییر متوالی کادر فنی برای نفتی ها خوش یُمن نبود. آنها از ۶ بازی اخیر خود تنها ۲ امتیاز کسب کرده اند که این موضوع ناراحتی هواداران را همراه داشته است.

نفت مسجدسلیمان نیز در این فصل تاکنون ۱۵ باخت، هفت تساوی و ۲ برد در پرونده دارد که نسبت به فصل های قبل عملکرد بسیار ضعیفی است؛ این تیم همچون نفت آبادان اگر نتواند در ادامه راه امتیاز لازم را کسب کند یکی از گزینه های سقوط به لیگ پایین تر خواهد بود.

فولاد - نساجی

پایان سال ۱۴۰۱ برای تیم فولاد خوزستان با شکست مقابل تیم های گل‌گهر و استقلال همراه شد که این موضوع ناراحتی هواداران را به همراه داشت و همه منتظر فولادی متفاوت پس از تعطیلات بودند؛ علیرضا منصوریان موفق شد تیمش را در اولین بازی سال جدید مقابل پیکان، برنده از زمین خارج کند.

فولادی‌ها که در ۲ بازی اخیر خود موفق به کسب سه امتیاز شده‌اند به استقبال دیدار نه چندان سخت خود مقابل نساجی می‌روند. پس از برد هفته قبل فولاد برابر پیکان، حالا شاگردان منصوریان که این هفته در خانه بازی می کنند با شکست نساجی می توانند به جمع تیم های مدعی برگردند.

تورس بازیکن اسپانیایی فولاد بر خلاف آلگریا و سوگیتا دیگر بازیکنان خارجی این تیم، عملکرد بسیار خوبی داشته و مورد تایید هواداران فولاد نیز قرار دارد. بی‌تردید مدیران فولاد با تایید منصوریان به دنبال تمدید قرارداد این بازیکن برای فصل بعد نیز هستند

مطهری که امسال با تیمش شروع خوبی داشته، امیدوار است در بازی با فولاد، بار دیگر توانایی‌هایش را به رخ بکشد البته علیرضا منصوریان بازیکن سابق تیم ملی به مانند همتای خود، مهارت بالایی در بازی‌ خوانی دارد و این موضوع زیبایی مسابقه را دوچندان می کند.

برخلاف آنچه که در ابتدای فصل تصور می‌شد، تیم فولاد نتایج درخشانی کسب نکرده و در مقطع کنونی با ۳۱ امتیاز از ۲۴ بازی در رتبه هشتم جدول رده بندی قرار گرفته است.با این حال، علیرضا منصوریان و شاگردانش روی کسب سه امتیاز این دیدار تمرکز کرده‌اند و به هدفی جز آن فکر نمی‌کنند.

بازی رفت نساجی و فولاد در قائمشهر با نتیجه ۲ بر یک به سود نساجی پایان یافت و حالا باید دید تیم فولاد، چه نتیجه‌ای در جدال خانگی کسب می‌کند.

نفت آبادان - مس کرمان

تیم صنعت نفت آبادان پس از ۶ فصل حضور متوالی در لیگ برتر که در برخی از فصول موفق به کسب نتایج خیره‌کننده‌ای شده بود، حالا در لیگ بیست و دوم با تصمیماتی که مدیران این باشگاه اتخاذ کردند، در آستانه سقوط به لیگ یک قرار گرفته است.

این تیم از ۲۴ مسابقه قبلی تنها ۲ برد کسب کرده و با ۱۵ باخت و هفت مساوی در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی مسابقات جای گرفته که با ادامه شرایط موجود احتمال سقوط‌ آنها به لیگ پایین تر وجود دارد. عبدالله ویسی که به تازگی هدایت نفتی ها را برعهده گرفته برای اینکه شرایط صنعت نفت از این بدتر نشود چاره‌ای جز کسب پیروزی مقابل تیم مس ندارد.

پیش از این پرکاس، فیروز کریمی و تاوارس برزیلی هدایت تیم نفت آبادان را بر عهده داشتند که عملکرد آنها چنگی به دل نزد و از تیم جدا شدند. حال باید دید ویسی که چهارمین سرمربی نفتی ها در طول یک فصل است چه نتیجه ای با تیم بحران‌زده صنعت نفت کسب خواهد کرد.

ویسی به خوبی می‌داند دیدار برابر مس کرمان برای او بسیار تعیین کننده است و برای محبوبیت در تیم نفت باید نتیجه خوبی مقابل این تیم جوان کسب کند در غیر این صورت باید پرونده برزیلی های ایران را در لیگ برتر بست.

با توجه به جایگاه ۲ تیم در جدول رده بندی این دیدار برای نفت و مس حکم ۶ امتیاز را دارد و در صورت پیروزی در این بازی، نسبت به بقا در مسابقات امیدوارتر می شوند.

پیروزی در این تقابل مهم و حساس هدف هر ۲ تیم بوده اما نفتی ها بیش از حریفشان به کسب امتیاز از این دیدار نیاز دارند تا از انتهای جدول کنده شوند و دل هواداران را شاد کنند.

مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان

بازیکنان نفت مسجدسلیمان پس از شکست سنگین مقابل تراکتورسازی، از نظر روحی شرایط بدی را سپری می کنند؛ نماینده خوزستان در این هفته باید به مصاف تیم آماده مس رفسنجان رفته و کار بسیار سختی در پیش دارند.

تیم نفت در این فصل دستخوش تغییرات بسیار زیادی روی نیمکت شد و همین موضوع پاشنه آشیل این تیم ریشه دارد و مردمی شد. آنها در ابتدای فصل کار را با مهاجری آغاز کردند و در ادامه با اشکش، عنایتی و حافظی ادامه دادند تا اینکه مجددا ابراهیم اشکش هدایت نفتی ها را عهده دار شد.

شاگردان اشکش در بازی خانگی هفته گذشته با نتیجه پنج بر یک برابر تیم سرحال تراکتور مغلوب شدند تا به این ترتیب سقوط خود به دسته یک را بیش از هر زمان دیگری نزدیک تر ببینند.

با توجه به اختلاف امتیاز نفتی ها با مس کرمان، این تیم شانس بسیار کمی برای بقا در لیگ برتر ندارد.

نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و پنجم لیگ میهمان تیم مس رفسنجانی است که در بازی قبل خود مقابل پرسپولیس مغلوب شده بود و این موضوع باعث انگیزه آنها برای برد در این دیدار است اما در سوی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان هم به دنبال سومین برد خود است.

نفت مسجدسلیمان تاکنون ۵۴ گل دریافت کرده و بدترین خط دفاعی لیگ را یدک می کشند. این تیم همچنین در خط تهاجمی عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشته است؛ در سوی مقابل نقطه قوت تیم مس رفسنجان خط تدافعی آنها است به طوری که در ۲۴ بازی گذشته تنها ۱۰ گل دریافت کرده اند.

دیدار بین ۲ تیم مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان در واقع تقابل بین تیم های دارا و ندار فوتبال ایران بوده که در عین حال جالب توجه است. با توجه به سقوط احتمالی نفت مسجدسلیمان و قرار گرفتن مس رفسنجان بین چهار تیم بالایی جدول، این دیدار برای هر ۲ تیم حائز اهمیت است.

تیم مس رفسنجان امیدوار است تا با برد نفت مسجدسلیمان، شکست مقابل پرسپولیس را جبران کرده و همچنان یکی از گزینه های کسب سهمیه آسیا باشد.

تیم های فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۲۸، ۱۳ و ۱۳ امتیاز در مکان های هشتم، پانزدهم و شانزدهم رده بندی جای گرفته اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و پنجم مسابقات به شرح ذیل است:

۱۷ فروردین ماه:

فولاد - نساجی ( ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه فولاد)

مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان (ساعت ۱۹ - ورزشگاه رفسنجان)

نفت آبادان - مس کرمان (ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه تختی آبادان)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha