۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 2506
کد خبر: 85072615
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مسیر پاریس برای مردان تکواندو هموار شد/ عملکرد ضعیف بانوان

تهران- ایرنا- نخستین مرحله رقابت‌های تکواندو گرنداسلم در حالی به پایان رسید که تیم مردان ایران نتایج نسبتا خوبی کسب کرد و مسیر رسیدن به المپیک پاریس برای آنان هموار شد اما تیم بانوان عملکرد ضعیفی داشت.

به گزارش ایرنا؛ نخستین مرحله رقابت‌های گرنداسلم تکواندو به میزبانی چین و در ووشی برگزار شد و تیم ایران با چهار مدال؛ یک طلای آرین سلیمی، ۲ نقره مهران برخورداری و دانیال بزرگی و یک برنز رضا کلهر به کار خود پایان داد.

رقابت های گرنداسلم از سری مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود. این رقابت‌ها طی سال ۲۰۲۳ در ۲ مرحله برگزار خواهد شد که تنها نفرات اول هر وزن در مجموع ۲ مرحله جواز حضور در بازی های المپیک پاریس را دریافت خواهند کرد.

در پایان مسابقات علاوه بر امتیازات در رنکینگ، به نفرات اول ۱۸۰۰۰ دلار (۱۰۰۰ امتیاز)، نفرات دوم ۷۰۰۰ دلار (۶۰۰ امتیاز) و نفرات سوم ۴۰۰۰ دلار (۳۶۰ امتیاز) جوایز نقدی اهدا می‌شود.

بازیکنان ایران برای حضور در مرحله نخست گرنداسلم، می‌بایست در دور مقدماتی روی شیاپچانگ می‌رفتند که در نهایت میرهاشم حسینی، متین رضایی، آرین سلیمی، محمدصادق دهقانی، مهدی حاج‌موسایی، دانیال بزرگی، مهران برخورداری و ابوالفضل عباسی در بخش مردان و تینا مدانلو، ناهید کیانی و سعیده نصیری در بانوان مجوز حضور در مرحله نهایی را به دست آوردند.

مسیر پاریس برای مردان تکواندو هموار شد/ عملکرد ضعیف بانوان

در مرحله نهایی، شاگردان بیژن مقانلو در بخش مردان عملکرد خوبی داشتند. در سنگین وزن، آرین سلیمی به مدال طلا رسید تا فاصله چندانی با المپیک نداشته باشد.

مرحله دوم گرند اسلم نیز در چین و ووشی برگزار می‌شود. البته زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست اما سلیمی می تواند با رسیدن به فینال و حتی کسب مدال برنز (در صورنی که " آتلسی" از ترکبه فینالیست نشود) به المپیک برسد. سلیمی با این عملکرد ثابت کرد که کادرفنی دیگر باید از کنار نام سجاد مردانی کاپیتان مصدوم این تیم عبور کند.

مهران برخورداری در منهای ۸۰ و دانیال بزرگی در منهای ۶۸ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و آنها نیز شانس خوبی برای رسیدن به المپیک از طریق مسابقات گرنداسلم دارند.

این دو هوگوپوش ایران در فینال مقابل نمایندگان مطرح و عنوان‌دار ازبکستانی شکست دارند و اکنون باید در مرحله دوم گرنداسلم تلاش مضاعفی داشته باشند تا با رسیدن به فینال، آماده حضور در المپیک شوند.

دیگر مدالیست ایران، رضا کلهر بود که در منهای ۶۸ کیلوگرم برنز گرفت. او کار سختی برای المپیکی شدن و با حضور دانیال بزرگی و الوگ‌بک رشیدوف قهرمان المپیک از ازبکستان، راهش دشوار است.

مسیر پاریس برای مردان تکواندو هموار شد/ عملکرد ضعیف بانوان

اما در بخش بانوان، تیم تحت هدایت مینو مداح که به سه بازیکن به مرحله نهایی رسیده بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند تا بازهم ثابت شود بانوان این رشته برای نزدیک شدن به سطح اول تکواندوی جهان، هنوز نیاز به تلاش زیادی دارند.

رسیدن به المپیک در تکواندو، سه مسیر دارد. یکی از طریق رنکینگ سیستم که بعید است از تیم بانوان و حتی آقایان ایران تکواندوکاری با رنکینگ به پاریس برسد. دوم، مجموع دو مرحله گرنداسلم که اکنون در بخش مردان، شانس یک یا دو سهمیه را از این مسابقات داریم اما در بانوان عمل شانس از بین رفت. در نهایت، مسابقات قاره‌ای که آخرین مسیر است و در آنجا می‌توان امید بیشتری داشت.

در نهایت حضور در مرحله نخست گرنداسلم ثابت کرد که در بخش مردان باید از برخی بازیکنان که فقط نامی از آنان باقی مانده عبور کرد و در بانوان نیز فاصله زیادی با قرار گرفتن در جمع بهترین‌ها داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha