۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85072793
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی بر تکمیل جاده بجنورد - جنگل گلستان تاکید کرد

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: درخواست ما از وزیر راه و شهرسازی، تسریع در اتمام پروژه راهسازی محور بجنورد به جنگل گلستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه محور بجنورد - جنگل گلستان یکی از محورهای پرتصادف است و در اینباره نیاز است تا پروژه چهار خطه کردن آن سرعت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی پارسال رتبه اول استان های کشور در کاهش تصادفات را به خود اختصاص داد، اما نوروز امسال با افزایش حجم سفرها و افزایش تردد در محور بجنورد- جنگل گلستان نیاز به سرعت دادن به این پروژه بیش از پیش است.

استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون چهار خطه کردن این محور در ۴۵ کیلومتر باقی مانده است که درخواست تسریع در اتمام این پروژه است.

حسین نژاد افزود: در سفر دولت به استان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این محور اختصاص یافت اما ضرورت کمک وزارت راه و شهرسازی بیش از پیش احساس می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای خدمات رسانی به مسافران گفت: میزان ماندگاری مسافران در استان بیش از ۲ روز نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ۳۳۱ درصدی میزان اقامت به صورت تجمعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۴۴ درصدی میزان ماندگاری در هتل های استان نشان از تلاش مسوولان برای خدمات رسانی به گردشگران است.

حسین نژاد گفت: طرح آرامش بهاری با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه در امامزاده ها و اماکن متبرکه اجرا شد، همچنین ۱۰۰ تور رایگان استان شناسی برای مسافران و گردشگران و زایران انجام شد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات با ۲۰۷ غرفه، برپایی سیاه چادر های نوروزی، اجرای ۳۰ نوروزگاه در اماکن تاریخی و مناطق گردشگری و مبادی ورودی استان از دیگر اقدامات است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است، این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد و تاکنون بخش زیادی از این محور چهار خطه شده زیر بار ترافیک رفته و تنها ۴۵ کیلومتر از آن در خراسان شمالی باقی مانده است و همین میزان جاده تک بانده هر ساله جان های زیادی را از مسافران می گیرد.

این جاده که قطب گردشگری (استان های شمالی) کشورمان را به قطب زیارتی (مشهد) متصل می کند یکی از جاده های پر رفت و آمد محسوب می شود و در فصول پرتردد تابستان و بهار در کمین مسافران ثامن الحجج(ع) نشسته است و هر سال بر تعداد قربانیان این مسیر می افزاید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha