یک هزار و ۶۵۰ راس دام از مناطق تحت حفاظت محیط زیست لرستان خارج شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک هزار و ۶۵۰ راس دام طی تعطیلات نوروزی امسال از مناطق تحت مدیریت خارج شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان علی سالاروند بیان کرد: یگان حفاظت این استان از ابتدای تعطیلات نوروزی با برنامه ریزی انجام شده اقدام به پایش مستمر مناطق تحت مدیریت نمود و در راستای جلوگیری از هرگونه تعرض و تصرف به اراضی ملی تحت حفاظت محیط زیست اقدام کرد.

وی اظهار داشت: در این راستا ۱۱ مورد تعلیف غیرمجاز دام شناسایی، پنج قبضه اسلحه شکاری مجاز و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی غیرمجاز، ١٧ عدد فشنگ، لاشه شکار شده یک قطعه کبوتر وحشی، یک سر تشی و یک راس گراز نیز کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: پرونده این متخلفان پس از تنظیم صورتجلسه اولیه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد و ادوات کشف شده از آن‌ها تا پایان دادرسی به صورت امانی زیر نظر این اداره کل باقی می ماند.

سالاروند گفت: محیط‌بانان استان طی تعطیلات نوروز امسال با حضور شبانه روزی در مناطق حفاظت شده، نسبت به حفاظت از تنوع زیستی و جلوگیری از هرگونه تخلف شکار و تخریب زیستگاه اقدام نموده اند اما از دوستداران محیط زیست نیز درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

۴۵۹ هزار و ۱۰۷ هکتار منطقه تحت مدیریت و حفاظت شده محیط زیست لرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha