۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85073061
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ماموریت‌های اورژانس اصفهان، نوروز امسال ۱۵ درصد افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اورژانس استان، نوروز امسال ۱۵ هزار و ۳۲۴ ماموریت انجام داد که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۵ درصد افزایش یافت.

فرهاد حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۵ اسفند گذشته تا سیزدهم فروردین جاری ۱۱ هزار و ۳۷۹ ماموریت غیر تصادفی و سه هزار و ۹۴۵ ماموریت تصادفی توسط اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۵ و ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تلفات حوادث رانندگی در ماموریت های اورژانس استان اصفهان در نوروز امسال ۲۲ نفر بود، اظهار داشت: این شاخص نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش یافته است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان خاطرنشان کرد: از بین فوتی‌های حوادث رانندگی در ماموریت‌های اورژانس استان ۱۱ نفر در حوادث شهری و ۱۱ نفر در حوادث جاده ای جان باختند.

حیدری با اشاره به اینکه در مدت مذکور حدود ۹۰ هزار تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ گرفته شد، گفت: در ایام نوروز امسال ۲ ماموریت امداد هوایی، ۱۴۰ ماموریت امداد موتوری با موتورلانس اورژانس و یک ماموریت اتوبوس آمبولانس انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح امداد سلامت نوروزی تا سیزدهم فروردین ۱۰ هزار و ۷۱۹ مورد از ماموریت های اورژانس اصفهان، شهری و چهار هزار و ۶۰۵ ماموریت جاده ای بود.

وی همچنین از افزایش بیش از ۵۰ درصدی مراجعه و بستری در بخش اورژانس بیمارستان‌های استان اصفهان در تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین امسال بیش از ۲۱۸ هزار نفر به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند که از بین آنها نزدیک به ۴۸ هزار نفر بستری شدند.

دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ۲۵ اسفند گذشته تا سیزدهم فروردین جاری نیز حدود ۴۶ هزار مورد بازرسی میدانی از اماکن عمومی و واحدهای عرضه و توزیع مواد غذایی توسط معاونت بهداشت این دانشگاه صورت گرفت که در ۲۲۹ مورد به مداخله نظارتی و پلمب منجر شد.

در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۲ در استان اصفهان ۱۶۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۱۸ ایستگاه سلامت نوروزی به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت رسانی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha