برقراری تردد خودروها در جاده کندوان/ ترافیک روان در هراز و سوادکوه

ساری- ایرنا- رییس پلیس راه مازندران با بیان این که، جاده کندوان که به منظور تخلیه بار ترافیکی حوالی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز گذشته از سمت کرج به چالوس یکطرفه شده بود اکنون به طور کامل بازگشایی و تردد خودروها در هر ۲ مسیر رفت و برگشت این محور برقرار شده است، گفت: اکنون ترافیک در جاده هراز و سوادکوه هم روان است.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وضعیت ترافیک در هر سه محور ارتباطی این استان را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و اظهار داشت: تردد خودروها در محورهای چالوس، آزاد راه تهران - شمال، هراز و فیروزکوه هم اکنون به صورت عادی و روان در جریان است.

وی به مسافران و گردشگران نوروزی که همچنان در مازندران حضور دارند توصیه کرد که زمان بازگشت خود را مدیریت و در هنگام رانندگی ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری ام نو ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر شرایط پایدار جوی و افزایش دما در چند روز آینده در مازندران، از احتمال افزایش حجم تردد خودروها در محورهای ارتباطی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متناسب با حجم تردد خودروها، نسبت به اجرای طرح محدودیت های ترافیکی تصمیم گیری می‌شود.

رییس پلیس راه استان مازندران، رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین علل وقوع تصادف رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی در این استان اعلام کرد و از مسافران خواست از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

سرهنگ جهان‌تاب با اشاره به تردد بیش از ۳۸ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲، گفـت: تردد خودرو در ایام نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز با هدف افزایش ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی را که از ۲۳ اسفندماه پارسال در جاده‌های ارتباطی مازندران آغاز کرده است تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

طبق آمار رسمی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر یعنی در تاریخ ۱۶ اسفند پارسال تاکنون ۱۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۶۵۱ نفر اقامت در این استان ثبت شده است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

برقراری تردد خودروها در جاده کندوان/ ترافیک روان در هراز و سوادکوه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha