فارس ، ظرفیت های کم نظیر در مهار تورم و رشد تولید دارد

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان در حوزه های مختلف می توان مهار تورم و رشد تولید را رقم زد و برای پیشبرد اهداف شعار سال گام های عملی برداشت.

محسن ربانی زاده، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال مهار تورم، رشد تولید افزود: رهبر معظم انقلاب افزون بر یک دهه است که در بحث اشتغال و تولید دغدغه دارند و دائما هم در شعارهای سال به این مساله تاکید می کنند که حتما باید اقتصاد ما یک اقتصاد بومی باشد که در قالب اقتصاد مقاومتی بتواند در مقابل تحولات و تکانه های بیرونی مقاوم باشد.
وی ادامه داد: اگر روند این سال ها را دنبال کنیم می بینیم که نامگذاری سال ها در اغلب موارد مربوط به حوزه اقتصادی بوده چرا که این بحث اقتصاد همواره یکی از مشکلات و چالش های پیش روی کشور بوده است.
او اظهار داشت: اگر بخواهیم ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال قبل تبیین کرده اند را اجرایی کنیم می توانیم اقتصادی توانمند داشته باشیم اما در این راه برخی موانع داخلی و خارجی هم وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: بحث اقتصاد خارجی را می توان از طریق دیپلماسی دنبال کرد که مجموعه وزارت خارجه بخش قابل توجهی از فعالیت خود را بر روی دیپلماسی اقتصادی گذاشته و در بحث اقتصاد داخلی نیز می توان با تدبیر و ایجاد هم‌افزایی در بخش های مختلف اقتصادی به تحقق آن کمک کرد.
ربانی زاده گفت: بخش های اقتصادی در استان های مختلف متفاوت است، استان فارس سال‌ها در حوزه کشاورزی فعالیت داشته و بخش قابل توجهی از امنیت غذایی کل کشور بر دوش این استان بوده است.

فارس ، ظرفیت های کم نظیر در مهار تورم و رشد تولید دارد


وی ادامه داد: اما با توجه به خشکسالی سال های اخیر این بخش دچار ضعف هایی شده که برای جایگزین کردن این کمبود کوشیده ایم که فعالیت ها و حوزه صنعت و خدمات استان را قدری گسترش دهیم.
او اظهار داشت: فارس در حوزه صنعت نیز قابلیت ها و ظرفیت هایی دارد که از جمله می‌توان به نزدیکی به دریا که کمک می کند بتوانیم از اقتصاد دریا محور به خوبی بهره ببریم اشاره کرد.

معاون استاندار فارس افزود: همچنین در محدوده سرزمینی استان هم شرایط خوبی فراهم است و علاوه بر وجود عرصه قابل توجه، منابع آبی نسبتا مناسبی هم به ویژه با تکمیل و راه اندازی طرح انتقال آب دریا به استان برای بخش صنعت خواهیم داشت.
ربانی زاده ادامه داد: بنابراین وضعیت موجود بیانگر این مطلب است که در استان شرایطی مهیا است که امکان توسعه صنایع وجود دارد و به دنبال آن اشتغال هم ایجاد خواهد شد و اگر بتوانیم رشد تولید را در استان رغم بزنیم قطعا به دنبال آن تورم هم مدیریت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha