فوت هشت کرونایی طی تعطیلات نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در ارایه گزارشی از عملکرد این دانشگاه در تعطیلات نوروزی، از افزایش ۳۰ درصدی ارایه خدمات حوزه‌های بهداشت و درمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به همراه فوت هشت بیمار کرونایی در این مدت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران قدس روز سه شنبه به خبرنگاران ابراز داشت: طبق آمار تجمیعی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده توسط مراکز بهداشتی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، بیمارستان ها و ایستگاه های سلامت در ۶ شهرستان استان ۸۵ هزار و ۳۳۵ خدمت از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۱ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به اینکه این آمار در طرح ستاد نوروزی سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ هزار خدمت بهداشتی درمانی بود، گفت که در نوروز سال ۱۴۰۲ این خدمات در مجموع افزایش ۳۰ درصدی داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: از روز بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۱ الی چهاردهم فروردین امسال ۳۳ هزار و ۴۸۹ مراجعه‌کننده به بیمارستان های شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۳۸۵ مورد به صورت سرپایی درمان و چهار هزار و ۱۰۴ مورد در بیمارستان ها بستری شدند.

افزایش ۳۰ درصدی خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان/ فوت هشت کرونایی در تعطیلات نوروزی

هشت کرونایی در تعطیلات نوروزی فوت شدند

وی ادامه داد: از کل مراجعه کنندگان به بیمارستان های دانشگاه ۷۷۳ نفر دچار حادثه ترافیکی و ۳۲ هزار و ۷۱۶ نفر از مراجعان نیز به دلیل بیماری های مختلف مراجعه داشتند و در این مدت ۶۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که ۱۸۲ بیمار در بخش ویژه و سایر مبتلایان در بخش کرونا بستری شدند و ۱۲۷ بیمار ترخیص و هشت بیمار کرونایی در این مدت فوت شدند.

قدس با تاکید بر این که تمام مراکز درمانی و ۳۱ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، داروخانه ها و همچنین مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه برای ارائه خدمات و نظارت بر اجرای خدمات نوروزی به مردم، مسافران و زائران علی ابن موسی الرضا(ع) در آماده‌باش بودند، گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی (اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵) تعداد سه هزار و ۱۲۵ ماموریت داشت که از این تعداد، ۵۳۴ مورد ماموریت حوادث ترافیکی و ۲ هزار و ۵۹۱ مورد ماموریت حوادث غیرترافیکی بود و تعداد ماموریت ها در طرح ستاد نوروزی امسال نسبت به سال اخیر حدود ۲۴ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: طبق آمار اعلام شده توسط معاونت بهداشت این دانشگاه از آغاز برنامه بسیج سلامت نوروزی تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، بهداشت محیط دانشگاه تعداد پنج هزار و۷۶۳ مورد بازرسی میدانی از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و کارخانجات صنعتی صورت گرفت.

قدس با بیان اینکه ۸۵ مورد متخلف بهداشتی به مراجع قانونی معرفی شد، ادامه داد: در بازدید های کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه یکهزار و ۴۰۴ کیلوگرم موادغذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی با اشاره به مراجعه ۳۱۸ زوج برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج به مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه در این مدت، ادامه داد: ۲ هزارو ۸۷۸ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، آب آشامیدنی و کلرسنجی انجام و طبق آمار و اطلاعات موجود ۱۴۳ مورد آزمایش غربالگری تالاسمی و مواد مخدر برای ۱۶۵ زوج مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه و ۱۳۰ مورد آزمایش مواد مخدر برای سایر موارد انجام شد.

قدس با اشاره به انجام ۳۶۷ مورد غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادی در حوزه دانشگاه علومپزشکی استان سمنان، گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ الی ۱۴ فروردین امسال هفت هزار و ۸۲۷ مورد ویزیت بیماران در مراکز بهداشتی و درمانی انجام شد و تعداد مراجعین به داروخانه های این مراکز ۲ هزار و ۹۵۸ مورد بود و چهار هزار و ۳۰۵ مورد هم تزریقات و پانسمان و ۳۵۵ مورد مراجعه به واحدهای دندانپزشکی در این مراکز انجام شد.

۱۴۴ مراجعه به مراکز درمانی به خاطر حیوان‌گزیدگی

قدس با اعلام شناسایی ۱۲۶ مورد بیماری مشمول گزارش فوری و یک مورد طغیان بیماری، بیان کرد: در تعطیلات نوروزی سه هزار و ۱۴۱ مورد واکسن بدو تولد و کرونا تزریق شد و ۱۴۴ نفر به دلیل حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کردند و ۲۸۷ دز واکسن هاری و ۲۰ هزار و ۸۰۰ واحد سرم هاری برای مراجعین حیوان‌گزیده تجویز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اهمیت ارائه آموزش های لازم درخصوص بهداشت فردی در بین اقشار مختلف جامعه در پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر و غیرواگیر، گفت: در این مدت کارکنان حوزه بهداشت دانشگاه ۱۶ هزارو ۴۰۳ مورد آموزش چهره به چهره و هفت هزار و ۱۲۰ مورد اقلام آموزشی توزیع کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha