استاندار: حجم مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه باید افزایش یابد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه باید به سرعت افزایش یابد گفت: حجم واردات پاکستان ۷۲ میلیارد دلار است که ما سهم بسیار ناچیزی در آن داریم که باید سهم صادرات ما به این کشور افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان اظهارداشت: باید به سرعت سهم خود را از صادرات به کشورهای افغانستان و پاکستان و سایر کشورهای همسایه افزایش دهیم.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز بانکها باید مشارکت فعال داشته باشند تا صنایع فرآوری را در سیستان و بلوچستان فعال کنیم و بانک‌ها برای راه‌اندازی این صنایع کمک کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بر مشارکت بانک‌ها در حوزه کشاورزی، واردات دام، دامپروری و کشت‌های گلخانه‌ای تاکید کرد.

وی عنوان کرد: تسهیلات ارائه شده از سوی بانکها در حوزه اشتغال باید نظارت و ردیابی شود چرا که بسیاری از تسهیلات حوزه اشتغال در حوزه‌های دلالی هزینه می‌شود و درصد کمی در حوزه تولید و اشتغال صرف می‌شود.

کرمی اظهارداشت: از سویی افرادیکه این تسهیلات را در حوزه تولید صرف کردند باید از سوی بانک‌ها مورد حمایت و پشتیبانی بیشتری قرار گیرند و به گونه‌ای نباشد که شرایط برای این وام گیرندگان سخت شود.

وی بیان کرد: نوآوری،خلاقیت و ابتکار در حوزه بانکی مهم است؛ این در حالیست که قوانین بانکی نسخه‌ای کلی است که در مرکز تصویب می‌شود و بانک‌ها در استان فقط به وظایف تحت این قوانین عمل می کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مدیران بانکی باید این اختیارات را داشته باشند که متناسب با شرایط استان تصمیم سازی و در هر استان با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه و با ابتکار و نوآوری قوانین را بومی سازی کنند.

وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان گردش مالی بالایی دارد اما این گردش مالی در منابع بانکی استان ذخیره نمی شود.

کرمی ادامه داد: گردش مالی سیستان و بلوچستان بسیار بالاست اما این منابع در خود بانک های استان رسوب نمی‌کند و بخشی در بانک‌های خارج از استان و برخی هم در جاهای دیگر ذخیره می شود.

وی تصریح کرد: باید با ابتکار و نوآوری راهکارهای مناسبی طراحی شود تا بانک‌های سیستان و بلوچستان از این گردش مالی به نفع استان استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha