۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85073825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای همکاری خلیج فارس: شرایط گفت‌وگوی صلح در یمن فراهم است

تهران-ایرنا- دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز سه شنبه تایید کرد که شرایط کنونی برای ورود به گفت‌وگوهای صلح در یمن با هدف دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور مناسب است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری واس، «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی طرف‌های یمنی را به وحدت و در اولویت قرار دادن منافع یمن دعوت کرد.

وی گفت: شرایط کنونی برای مشارکت در گفت وگوهای صلح و دستیابی به راه حل سیاسی مطابق با ابتکارعمل شورای همکاری خلیج فارس، نتایج کنفرانس گفت‌وگوی فراگیر و قطعنامه ۲۰۱۶ شورای امنیت مساعد است.

البدیوی در ادامه به نتایج گفت‌وگوهای طرف‌های یمنی به میزبانی شورای همکاری خلیج فارس در ۲۹ مارس ۲۰۲۲ اشاره کرد و دستیابی طرف‌های حاضر در این گفت‌وگوها به سازوکارایی برای وحدت میان یمنی‌ها و ایجاد کانال‌های ارتباطی میان طرف‌های یمنی را ستود.

شورای همکاری خلیج فارس از ۲۹ مارس ۲۰۲۲ تا هفتم آوریل (۹ تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۱) میزبان رایزنی‌های یمنی - یمنی بود اما دولت نجات ملی یمن به دلیل کارشکنی‌های دولت مستعفی و اپتلاف سعودی در توافقات و گفت‌وگوهای گذشته در این مذاکرات شرکت نکرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha