۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۰۳
کد خبر: 85073860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مازندران گل سرسبد ورزش کشور است

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۰۳
کد خبر: 85073860
استاندار: مازندران گل سرسبد ورزش کشور است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: این استان به پاس مدال آوری قهرمانان و دلاورمردانش در میادین جهانی و المپیک گل سر سبد ورزش کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه سه‌شنبه در تهران در دیدار با جمعی از کشتی گیران عضو تیم ملی که به زودی در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور قزاقستان شرکت خواهند کرد، افزود: مازندران قطب کشتی کشور است و در دهه های گذشته قهرمانان به‌نامی را در سطح جهان معرفی کرده است.
وی خاطر نشان کرد: مازندران گل سرسبد ورزش کشور است و در این بین کشتی استان از جایگاه ویژه ای دارد.
استاندار مازندران اضافه کرد: این بچه ها بهترین هستند و جز مودب ترین کشتی گیران تاریخ ایران، این کشتی گیران مازندرانی هستند.
استاندار مازندران تاکید کرد: مازندران ظرفیت بالایی در کشتی دارد و امیدواریم همچنان در کشتی بدرخشند و افتخارآفرینی کنند.

استاندار مازندران افزود: کشتی در ایران مانوس است. مردم ما کشتی را فراتر از یک حرفه ورزشی میشناسند. برای همین به قهرمانان کشتی هم یک نگاه معنوی دارند.

حسینی پور افزود: نگاه معنوی که مردم به شما دارند یعنی جامعه از شما حس معنویت می‌گیرند. مهمترین بحث این است که جامعه شما را پهلوان و قهرمانان اخلاق میدانند.

وی ادامه داد: خیلی از جوانان و نوجوانان شما را بعنوان قهرمان اخلاق میشناسند و باید قدر خودتان را بدانید و ما هم به شما افتخار میکنیم. شما بزرگان مازندران هستید.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه، مازندران در طول تاریخ تمدن بزرگی دارد، افزود: مازندران اولین حکومت علویان را تشکیل داده است. در کشور شخصیت های علمی و روحانی از استان مازندران بعنوان شخصیت های ممتاز هستند.

وی ادامه داد: ما مازندران مقام اول تولیدات کشاورزی کشور را داریم. مازندران تاریخ بزرگی دارد و این بچه‌ها هم از همان تمدن و تاریخ هستند. همه این بچه ها را مردم دوست دارند.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه، مردم ما با عشق و علاقه به این قهرمانان عشق می‌ورزند، افزود: کشتی مازندران باید بعنوان یک نماد ملی و یک نماد استانی مورد توجه قرار بگیرد و مازندران باید تمثال همه این عزیزان را در آینده نزدیک در یک طرح جامعه زیباسازی در فضای مازندران قرار بگیرد و قطعا در آینده نزدیک یادمان خوبی از همه عزیزان در شهرهای خودشان قرار میگیرد.

حسینی پور تاکید کرد: برای نهادینه شدن کشتی در مازندران باید کمپ حرفه ای کشتی در مازندران ساخته شود.

وی افزود: ساخت بزرگترین موزه ایران را در جویبار در حال برنامه ریزی هستیم. موزه بزرگ کشتی برای طرح گردشگری در جویبار ایجاد می کنیم.

استاندار: مازندران گل سرسبد ورزش کشور است

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای ۲۰ تا ۲۵ فروردین ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار می شود.
در این رقابت ها
علیرضا سرلک در ۵۷ کیلوگرم،
رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، (مازندران)
مرتضی قیاسی در ۷۰ کیلوگرم،
امیرحسین کاووسی در ۷۹ کیلوگرم (مازندران)
و مجتبی گلیج در ۹۷ (مازندران) کیلوگرم نفراتی هستند که در روز اول (۲۴ فروردین) به مصاف حریفان خواهند رفت.
یاسین رضایی در ۶۱ کیلوگرم، (مازندران)
حسین ابوذری در ۷۴ کیلوگرم، (مازندران)
علیرضا کریمی در ۸۶ کیلوگرم،
ارشک محبی در ۹۲ کیلوگرم و
امیررضا معصومی در ۱۲۵ کیلوگرم هم نمایندگان روز دوم (۲۵ فروردین) کشتی آزاد هستند که روی تشک حاضر می‌شوند.
همچنین ایرنا، پس از پشت‌سر گذاشته شدن فرآیند گزینش تیم ملی کشتی فرنگی، تکلیف ترکیب نهایی این تیم برای حضور مسابقات قهرمانی آسیا در کشور قزاقستان روشن شد و سجاد ایمن طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، کشتی گیرانی هستند که از مازندران در مسابقات کشتی فرنگی آسیا، دوبنده تیم ملی بزرگسالان ایران را به تن می‌کنند.
همچنین حسن رنگرز به عنوان سرمربی و حسن حسین زاده و مجید رمضانی به عنوان مربی که اصالت مازندرانی دارند، تیم ملی کشتی فرنگی ایران را هدایت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha