۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۱۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85073879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه "قرآن، کتاب زندگی" در بیرجند گشایش یافت

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۱۷
کد خبر: 85073879
نمایشگاه "قرآن، کتاب زندگی" در بیرجند گشایش یافت

بیرجند - ایرنا - نمایشگاه "قرآن، کتاب زندگی" همزمان با ماه مبارک رمضان در محل فرهنگسرای شهر بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه قرآنی بیرجند شامگاه سه‌شنبه با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسوولان و فعالان قرآنی برگزار شد و با موضوعات محصولات فرهنگی، هنر و قرآن، میز گفت و گو، زیست عفیفانه، کودک و نوجوان تا ۱۹ فروردین برپاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این آیین گفت: نمایشگاه "قرآن کتاب زندگی" با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و با هدف شناساندن علوم و معارف کلام وحی الهی به جامعه هدف برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه به مدت پنج روز از ساعت ۱۹ تا ۲۲ فعال است و از چهارشنبه شب گروه‌های مختلف هنری برای مردم برنامه‌های جذاب را اجرا خواهند کرد و برای تمامی گروه‌های سنی در این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کرسی تلاوت، پرداختن به سیره شهدای قرآنی، مسابقات قرآنی، قصه قرآنی، عروسک گردانی، بازی با کودکان، جهاد تبیین، عرضه محصولات زیست عفیفانه و پاتوق گفت و گوی مذهبی از جمله برنامه‌های متنوعی است که در این نمایشگاه اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از این‌ نمایشگاه تنها فروش کتاب مقدس و ارزشمند قرآن نیست بلکه شناساندن آن به جامعه هدف و اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی است.

فرخنده افزود: سند تحولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته تدوین شد و در این سند در سالجاری تمرکز ما بر حوزه تقویت هویت ایرانی و اسلامی است، موضوعی که در سال جاری مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور هم قرار گرفته است.

وی گفت: براساس این سند تحولی که ۲۰ اسفند سال گذشته مصوب شد همه دستگاه‌های متولی استان باید در سال ۱۴۰۲ به مقوله تقویت هویت ایرانی و اسلامی بپردازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از زیرشاخه‌های هویت بخش در حوزه هویت ایرانی و اسلامی سبک زندگی برگرفته از سیره اهل بیت (ع) و قرآن است گفت: تا زمانی که قرآن در بازار، محیط، کلاس مدرسه و دانشگاه و تفرجگاه‌ها جاری و ساری نشود، هرگز بهره کافی را نخواهیم برد.

وی با اشاره به تصویب سه سند بالادستی در حوزه قرآن مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۶ ادامه داد: دستیابی حداقل ۵۰ درصد نوجوانان و ۳۰ درصد جوانان و بزرگسالان جامعه به توانایی خواندن همراه با فهم و تدبر در قرآن و انس و بهره‌گیری از تعالیم آن در زندگی در افق ۱۴۰۴ است.

فرخنده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۷ مبنی بر اینکه راز موفقیت قرآن هنری بودن است، اضافه کرد: با این نگاه در هشت ماه گذشته برداشت ما در استان این بوده که در این حوزه جزیره‌ای و موازی کاری عمل می‌کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است که سهم خراسان جنوبی ۹ هزار و ۶۰۰ حافظ است و در حال حاضر قریب ۳۹۰ نفر حافظ کل قرآن کریم در استان داریم که با وضع مطلوب فاصله زیادی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سه شاخه تبیینی و تفسیری، حوزه هنری و تبلیغاتی و بخش تربیتی کار را با محوریت استعدادیابی و توانمندسازی باید در راستای جلوگیری از موازی کاری دنبال کنیم و حدود ۱۲ هزار نفر در استان کار حفظ قرآن را شروع کردند که یک شاخص است در استان ظرفیت در حوزه حفظ وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها به صورت تخصصی به حوزه حفظ قرآن بپردازند و هر دستگاه سهم تخصصی خود را دنبال کند، در استان اتفاق خوبی رقم می‌خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha