۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85073881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه گذاری صنعتی در گناباد ۸۱ درصد افزایش یافت

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبر: 85073881
سرمایه گذاری صنعتی در گناباد ۸۱ درصد افزایش یافت

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان طی سال گذشته ۸۱ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

هادی ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۴ مجوز جدید صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال و زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۱ نفر سال ۱۴۰۱ در شهرستان گناباد صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ از نظر اشتغال هشت درصد و از لحاظ میزان سرمایه گذاری ۸۱ رشد داشته است.

وی ادامه داد: مجوزهای یاد شده در زمینه ماشین سازی و تجهیزات، صنایع معدنی، صنایع فلزی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی، قطعات پلاستیکی، محصولات بتونی و تولید مبلمان صادر شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: همچنین ۱۳ پروانه بهره‌برداری صنعتی در زمینه تجهیزات پزشکی، پوشاک، تولید مواد شوینده و پاک کننده، انواع بلوک و آجرسفال و بازیافت قطعات پلاستیکی با حجم سرمایه گذاری ۴۴۹ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۹۷ نفر پارسال در این شهرستان صادر شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل آن از نظر تعداد ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

ایزدی با اشاره به افزایش ذخیره مواد معدنی گناباد طی سال گذشته از ۳۷ به ۴۲ میلیون تن تصریح کرد: چهار گواهی بهره برداری معدنی و کشف معدن با مجموع سرمایه گذاری ۵۷ میلیارد ریال همین مدت در این شهرستان صادر شد.

وی اضافه کرد: از اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد طی سال قبل تعیین تکلیف سه معدن از ۱۱ معدن گناباد این شهرستان است که به دلایل مختلف تعطیل بوده اند همچنین تشکیل کارگروه ایمنی معادن، پیگیری مزایده ۳۷ مورد محدوده های معدنی و پیگیری رفع مشکل حمل مواد معدنی و وصول حقوق دولتی معادن را ذکر کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۵۹۶ پروانه کسب جدید پارسال در شهرستان گناباد صادر شد که ۱۹ مورد آن مربوط به ایثارگران بود و مجموع پروانه های کسب صادره نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن ۲۵ درصد رشد داشته است و ۱۱۵ واحد صنفی بدون پروانه کسب هم طی همین مدت تعیین تکلیف شدند.

ایزدی افزود: از مجموع ۸۵۷ شغل جدید که سال ۱۴۰۱ در این بخش ایجاد شد ۱۹۲ شغل در بخش صنعت و معدن و ۵۹۶ شغل در بخش تجارت و۱۳ نفر در بخش مشاغل خانگی محقق شد و با وجود همه مشکلات اقتصادی بیشترین سهم اشتغال شهرستان گناباد طی سال قبل مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت بوده است.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha