۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85073988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبر: 85073988
وزش باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد شدید و نسبتا شدید از فردا /پنجشنبه/ تا اوایل هفته آینده مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

مرتضی قدیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان امروز استان غالبا صاف است و از بعداز ظهر بر پوشش ابرها افزوده می‌شود.

این کارشناس گفت: همچنین احتمال بارش های پراکنده و خفیف در برخی مناطق طی روز جاری وجود دارد که این شرایط تا پایان هفته ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه از اوایل هفته آینده ناپایداری های جوی در استان به تدریج افزایش می یابد، اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی از روز یکشنبه هفته آینده وارد استان می شود.

قدیمی یادآور شد: نوسانات دمایی قابل توجهی طی روزهای آینده در استان نخواهیم داشت ولی سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر افزایش می یابد.

این کارشناس، گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی استان را طی ۲۴ ساعت گذشته طارم با ۲۵ درجه و زنجان با ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر عنوان و اظهار کرد: دمای هوای زنجان هم اکنون با ۶ درجه سانتیگراد نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه گرمتر شده است.

قدیمی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۲ و ۱۷ درجه، خرمدره و ابهر پنج و ۱۸ درجه، طارم ۱۱ و ۲۵ درجه، سلطانیه سه و ۱۶ درجه، قیدار منفی سه و ۱۸ درجه و ماهنشان پنج و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha