تحقیق و تدبر در قرآن کریم ضروری است

بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: معارف قرآن کریم منبع اصلی رسیدن به حقیقت محسوب می‌شود لذا تحقیق و تدبر در آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی سه‌شنبه شب در آیین افتتاح نمایشگاه "قرآن، کتاب زندگی" در فرهنگسرای شهر بیرجند افزود: قرآن به تعبیر رهبر معظم انقلاب کتاب زندگی است و در ادامه مسیر ما در انقلاب و این نهضت بزرگ اسلامی، همچنان قرآن به عنوان کتاب زندگی است.

وی بر ضرورت پژوهش در قرآن تاکید کرد و گفت: باید در راستای اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه بیش از گذشته تلاش کنیم چرا که سعادت دنیا و آخرت انسان در گرو پیروی از آیات حقانی قرآن کریم است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قرآن دو نوع نزول دفعی و تدریجی دارد ادامه داد: براساس دیدگاه علامه طباطبایی، انزال به معنای نزول یک دفعه‌ای و تنزیل به معنای نزول تدریجی قرآن است.

وی گفت: ماه رمضان این فرصت را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم از برکات قرآن به واسطه تقوا بهره‌مند شویم و امیدواریم از فرصت رمضان به ویژه لیالی قدر بتوانیم از قرآن به عنوان کتاب زندگی بهره‌ کافی ببریم.

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار داشت: مهم این است که مسیر و سبک زندگی قرآنی را برای خود برگزینیم و برای اینکه در مسیر هدایت و تقوا حرکت کنیم باید خالص شویم‌.

وی افزود: خداوند به صورت یک کتاب واحد، حقیقت قرآن را بر قلب مردم نازل فرمود تا بشر هدایت شد و هدایت شدن به غبارزدایی دل و تقوا لازم دارد که ماه رمضان این فرصت را فراهم می‌کند از برکات قرآن به واسطه تقوا بهره‌مند شویم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نکته بعدی این است که گفته شده اگر می‌خواهید خداوند با شما سخن بگوید قرآن بخوانید و ماه مبارک رمضان توفیق این ارتباط را به انسان عنایت می‌کند.

نمایشگاه "قرآن، کتاب زندگی" همزمان با ماه مبارک رمضان شامگاه گذشته در محل فرهنگسرای شهر بیرجند گشایش یافت و به مدت پنج روز از ساعت ۱۹ تا ۲۲ فعال است.

آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه قرآنی بیرجند با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسوولان و فعالان قرآنی برگزار شد و با موضوعات محصولات فرهنگی، هنر و قرآن، میز گفت و گو، زیست عفیفانه، کودک و نوجوان تا ۱۹ فروردین برپاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha