۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85074015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسافر بهشت در آغوش مردم گلستان+ فیلم

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85074015
مسافر بهشت در آغوش مردم گلستان+ فیلم

گرگان - ایرنا - پیکر شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی از شهدای مدافع حرم گلستان توسط مردم روزه‌دار و شهیدپرور گرگان تشییع و برای تدفین به زادگاهش شهر فاضل‌آباد منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم تشییع پیکر این شهید صبح امروز چهارشنبه از حسینیه عاشقان ثارالله گرگان آغاز شد و با گذر از خیابان‌های فلسطین و شهدا با رسیدن به چهارراه شهدا به پایان رسید.

در طول مسیر تشییع پیکر این شهید که استاندار و مدیران استان نیز حضور داشتند، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مداحی و نوحه‌خوانی پرداختند.

همچنین شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید مهقانی، شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر داده وخواستار گرفتن انتقام خون این شهید و دیگر شهدای مدافع حرم شدند.

شب گذشته مراسم استقبال و وداع با پیکر این شهید مدافع حرم با حضور باشکوه مردم در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان برگزار شد.

شهید مهقانی که بیستمین شهید مدافع حرم گلستان است، جمعه گذشته براساس حمله رژیم صهیونیستی مجروح شد و به علت شدت جراحات روز شنبه در بیمارستانی در سوریه به جمع یاران شهیدش پیوست.

مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید مهقانی در فاضل‌آباد هم ساعت ۲۰ امشب در مسجد جامع این شهر واقع در ابتدای خیابان رحمت آباد خواهد بود و مراسم تشییع ساعت ۹ صبح پنجشنبه از مسجد المهدی (عج) فاضل‌آباد به سمت گلزار شهدای گمنام این شهر برگزار می‌شود.

از شهید مهقانی‌جعفرآبادی یک‌ پسر ۲ ساله به یادگار مانده است.

مطابق داده‌ دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان شمالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و همچنین هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه گلستان در خاک استان حضور دارند و ۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقودالاثر و جاویدالاثر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha