۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85074029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گناوه نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85074029
نعمت الله بهروزی
گناوه نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری

گناوه – ایرنا - بندر گناوه با ۸۰ هزار نفر جمعیت در تعطیلات نوروز امسال ، روزهای شلوغ پرمسافر و گردشگر را با حداقل زیرساخت‌های گردشگری تجربه کرد و شاهد حضور چند میلیونی ورود هموطنان از اقصی نقاط کشور بود.

امروزه گردشگری از صنایع و تجارت‌های مهم در دنیا بشمار می‌آید که بخش اعظمی از بودجه بیشتر کشورها را تامین می‌کند و توانسته مشاغل بسیار زیادی را در سطح دنیا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب ایجاد کند.

در کشور ایران جاذبه‌های گردشگری متنوع و زیادی وجود دارد و در ایام نوروز فرصتی برای توسعه گردشگری داخلی در همه استانهای کشور رقم می‌زند که استان بوشهر از جمله شهرستان گناوه به علت موقعیت آب و هوایی، ساحل ، مهمان نوازی خوب مردم ، خرید ارزان و عوامل دیگر جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد.

در نوروز ۱۴۰۲، هموطنان بی شماری از همه اقصی نقاط کشور به این منطقه بندری واقع در کرانه خلیج فارس مسافرت کردند که برخی از آنها برای اولین بار و برخی دیگر نیز تجربه گذشته تعطیلات نوروزی را در این دیار داشتند.

در تعطیلات نوروز امسال به اذعان هموطنان، عوامل زیادی برای حضور و ماندگاری آنها در این شهر ساحلی تاثیر داشت است که امنیت، خونگرمی مردم میهمان نواز، آب و هوای مناسب ، وجود ساحل زیبا و کالای با قیمت مناسب در بازار تجاری و خدمات رسانی از عمده آنها بود.

تعطیلات و سفرهای نوروزی در سراسر کشور پایان یافت و میهمانان به شهرهای خود بازگشتند و در این میان شهرستان گناوه با حداقل زیر ساخت‌های گردشگری، میزبان جمعیت میلیونی از هموطنان اقصی نقاط کشور بود و توانست با امکانات موجود این دوره سخت و دشوار را به هر طور ممکن با تلاش مسئولان و همکاری مردم این خطه بگذراند.

گناوه نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری

خدمات رسانی به جمعیتی میلیونی در شهری ۸۰ هزار نفری اگرچه سخت و دشوار است اما با همت و تلاش مضاعف مسئولان و همیاری مردم میهمان نواز این خطه ، تلاش زیادی برای ارایه خدمات مناسب به هموطنان صورت گرفت اما باز هم شاهد کمبودها و نارسایی‌ها بود که باید برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی لازم در رفع آنها انجام شود.

در حوزه توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری در این شهرستان که بتواند پاسخگوی جمعیت بی‌شماری که در نوروز به این شهر سفر می کنند، گام‌های مهم برداشته نشده است و زیرساخت‌های موجود این شهر حتی برای جمعیت ۸۰ هزار نفری آن ناکافی است ، چه برسد به جمعیت میلیونی که در تعطیلات نوروز پذیرا می‌شود.

هرچند خدمات دهی دستگاه‌های متولی در ایام نوروز حتی به گفته اغلب خود میهمانان رضایتمندی در برداشته اما زیرساخت‌ها و امکانات این شهر بندری برای جمعیت با حجم زیاد کافی نیست و باید بیشتر شود.

کیفیت خدمات و امکانات بیشتر در شهری نظیر گناوه که در طول سال بخصوص نوروز پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر می‌شود، در واقع موجب افزایش رضایتمندی و جذب گردشگران بیشتری خواهد شد و هرچقدر در این زمینه بیشتر تلاش شود ، رضایتمندی ها بالاتر می‌رود.

در این راستا باید زیرساخت‌های گردشگری را که زمینه رشد بی‌نظیر این صنعت را که نقشی مهم و موثر در رونق اقتصادی جامعه دارد در این شهرستان فراهم کرد.

گناوه نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری

زیرساخت‌های گردشگری بویژه احداث هتل و توسعه ظرفیت‌های تجاری و همچنین احداث پارکینگ، مراکز تفریحی و افزایش سرویس‌های بهداشتی از نیازهای شهرستان گناوه است.

دریا و ساحل موهبت و نعمت الهی برای گناوه است که از این قابلیت خوب استفاده بهینه‌ای نشده، در حالی که می‌توان با ورود بخش خصوصی و حمایت‌های دولت اقدامات خوبی انجام داد و برنامه‌های مدونی در این راستا پیش‌بینی کرد.

در ساحل این بندر اگرچه اقداماتی نظیر امتداد خیابان ساحلی به سمت روستاهای ساحلی صورت گرفته و توانسته جمعیت لبریز گردشگر را در شهر به آن سمت هدایت کند اما زیرساختی که بتواند جنبه تفریحی و اقامتی هم برای مردم و گردشگران وجود داشته باشد، ایجاد نشده است.

ایجاد هتل‌های چند منظوره، مراکز تفریحی با امکانات کامل نظیر پارکینگ و اماکن اقامتی در ساحل باعث خواهد شد زمینه سرمایه‌گذاری برای علاقه‌مندان به این حوزه را در گناوه فراهم کند.

برای تحقق این امر مسئولان استانی باید به کمک این شهرستان بشتابند و برنامه‌ای مدون تنظیم و اجر کنند تا بتوان از این طریق زمینه ترغیب و ورود سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری فراهم شود.

درحالی که کمتر از ۱۲ ماه دیگر به سال ۱۴۰۳ مانده است، امیدواریم در توجه به زیرساخت‌های گردشگری بندر گناوه که سال‌ها مغفول مانده و می‌تواند منجر به توسعه و رونق اقتصادی بیشتر ، درآمدزایی و اشتغال آفرینی این شهر ساحلی شود با همت مسئولان کشوری و استانی و با دعوت از سرمایه گذاران گام های مهمی برداشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha