پرونده سفرهای دریایی هرمزگان با نجات ۳۰۳ گردشگر بسته شد

بندرعباس - ایرنا - پرونده‌ سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ استان هرمزگان با جابه‌جایی بیش از چهار میلیون مسافر و نجات جان ۳۰۳ گردشگر بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهار میلیون و ۶۴ هزار و ۹۳۶ مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ (۲۵ اسفندماه سال گذشته) تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه جاری از طریق بنادر مسافری و مراکز گردشگری در جزایر این استان رفت ‌و ‌آمد کردند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد سه میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۶ نفر مسافر و ۶۵۲ هزار و ۴۱۰ نفر گردشگر بودند که از طریق بنادر مسافری و مراکز گردشگری در جزایر و سواحل این استان دیدن کردند.

حسین عباس‌نژاد ضمن قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ که سفرهایی ایمن و بدون حادثه را رقم زدند، گفت: با این میزان رفت‌و آمد، در بخش مسافری ۱۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۶۶۹ هزار و ۱۰۶ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شدند که در این بخش نیز ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ با انجام ۱۴ ماموریت اعلام اضطرار و اقدام عملیاتی هشت فروند شناور ناجی و همیاران در آب‌های استان ۳۰۳ مسافر و گردشگر از شرایط اضطرار ۳۰۳ مسافر و گردشگر در طرح سفرهای دریایی ویژه نوروز ١۴٠٢ نجات پیدا کردند.

نجات جان ۳۰۳ مسافر و گردشگر با مشارکت ۲۴ تیم غواصی و نجات غریق

پرونده سفرهای دریایی هرمزگان با نجات ۳۰۳ گردشگر بسته شد

عباس‌نژاد افزود: در این بازه زمانی همچنین از ۳۹ فروند شناور مسافری در مرکز استان با ظرفیت حمل چهار هزارو ۳۳۶ نفر مسافر، ۲۲ فروند با ظرفیت حمل ۸۸۰ دستگاه خودرو در مسیر پل و لافت و بالعکس و همچنین ۱۸ فروند شناور گردشگری بزرگ با حمل سه هزار و ۲۱ نفر گردشگر استفاده شد.

وی گفت: بهره‌گیری از توانمندی ۲۲۰ نیروی امداد و نجات، هفت فروند شناور ناجی، یک فروند قایق RIB و یک فروند شناور پایش و پشتیبان از دیگر فعالیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در امر جستجو و نجات دریایی در ایام ویژه نوروز ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان در خصوص تعداد شناورهای فعال دربنادر غرب استان در مسیرهای چهارگانه ( بندرلنگه – چارک – آفتاب به کیش و بلعکس) نیز گفت: ۲۲ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۹۵۰ دستگاه خودرو و ۲۲ فروند شناور مسافری با ظرفیت جابجایی یک هزار و ۳۰۰ مسافر در بنادر یاد شده فعالیت داشتند.

عباس‌نژاد اضافه کرد: در مدت اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت، ۳۵ تیم همیار ناجی و ۲۴ تیم غواصی و نجات غریق در بنادر مسافری و مراکز گردشگری استقرار و فعالیت داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha