فوریت‌های پزشکی آبادان در نوروز سه هزار و ۹۶۲ ماموریت انجام داد

آبادان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان از برقراری ۹ هزار و ۷۶۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ خبرداد و گفت: سه هزار و ۹۶۲ ماموریت فوریت‌های پزشکی در تعطیلات نوروز در منطقه زیرپوشش این دانشگاه انجام شد.

دکتر سید نادر نقیبی چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به سه هزار و ۹۶۲ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که از این مجموع سه هزار و ۴۴۹ مورد حوادث غیرترافیکی بود که نسبت به سال پیش ۲۷ درصد افزایش داشت.

وی افزود: ۵۱۳ مورد مصدوم حوادث ترافیکی در مسرهای منتهی به شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان گزارش شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشت.

نقیبی با بیان اینکه تعداد کل ماموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، پنج درصد افزایش یافت، تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی این دانشگاه در ۶ ایستگاه سلامت طرح نوروزی مستقر در ورودی‌های سه شهرستان و سه نقطه پر تردد مهمانان نوروز ، به ۳۵۹ نفر خدمات درمانی ارائه دادند که این مهم منجر به اعزام ۱۰ نفر به مراکز درمانی شد و ۳۴۹ نفر نیز درمان سرپایی ارائه کرد.

وی افزود: اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با مشارکت ۲۵۳ کارشناس فوریتهای پزشکی، در راستای امدادرسانی به مصدومان و بیماران، در ۳۱ پایگاه ۱۱۵ شهری و جاده‌ای ثابت و سه ایستگاه سلامت طرح نوروزی در مکان‌های از پیش تعیین‌شده، حضور داشتند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نیروهای امدادرسان اورژانس در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان، با استفاده از ۳۴ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هشت دستگاه موتورلانس، در تمام مدت اجرای طرح یادشده در آماده‌باش کامل قرار داشتند و به شهروندان و مسافران نوروزی امدادرسانی کردند.

شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان زیر مجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha