۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85074149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۴ نفر نوروز امسال در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85074149
۵۰۴ نفر نوروز امسال در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۶۱۱ نفر در ۱۴ روز نخست امسال به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و ۵۰۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

کامبیز مهدی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۷۴ نفر اولین بار خون اهدا کردند و ۲۷۶ نفر جزو اهداکنندگان مستمر در استان هستند.

وی افزود: از بین اهدا کنندگان سال جدید ۴۷۶ نفر مرد و ۲۸ نفر زن بوده‌اند که ۱۵۴ نفر سابقه اهدای خون از قبل داشتند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه آمار اهدای خون در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است گفت: ۱۴ روز نخست سال گذشته ۷۶۸ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند و ۶۶۱ نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۶۱۷ نفر مرد و ۴۴ نفر زن بودند.

وی بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون امسال پویش «مهر سرخ» ویژه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که زمان آن از پانزدهم ماه رمضان تا عید سعید فطر است.

مهدی‌زاده افزود: در قالب این پویش که برای چهارمین دوره در خراسان جنوبی برگزار می‌شود تمامی پایگاه‌های انتقال خون سطح استان آماده پذیرش متقاضیان در ساعات بعد از افطار هستند.

وی با اشاره به آمار اهدای خون در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته ۲۷ هزار و ۱۶۴ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و ۲۲ هزار و ۷۳۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در سه شهرستان بیرجند، طبس و قاینات ۶ روز از هفته خونگیری انجام می‌شود و مرکز فردوس نیز برای ۲ روز در هفته فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha