قهرمان مسابقات تکواندو گرنداسلم چین با استقبال ورزش دوستان وارد کرمانشاه شد

کرمانشاه - ایرنا - «آرین سلیمی» که در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو گرند اسلم چین موفق به کسب مدال طلا شده است روز چهارشنبه با استقبال مسوولان و ورزش دوستان استان کرمانشاه وارد زادگاهش شد.

به گزارش ایرنا، مراسم استقبال از این تکواندوکار شایسته کرمانشاهی امروز چهارشنبه با حضور معاون توسعه ورزش، رییس گروه ورزش قهرمانی، رییس مرکز استعدادیابی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان و رییس هیات تکواندو در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه برگزار شد.

«آرین سلیمی» موفق شد با درخشش در مرحله نهایی رقابت‌های گرنداسلم چین به مقام قهرمانی دست پیدا کرده و تنها طلایی تکواندو ایران در رقابت های کسب سهمیه المپیک پاریس و گرنداسلم چین لقب بگیرد.

وی در مرحله نهایی رقابت‌های گرند اسلم ۲۰۲۳ که به مدت ۲ روز به میزبانی کشور چین در شهر ووشی برگزار شد و آرین سلیمی با برتری مقابل همه رقبای خود در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم به نشان طلا دست یافت.

این تکواندوکار شایسته ابتدا ابوالفضل عباسی دیگر نماینده کشورمان در این وزن را در ۲ راند و با نتایج ۸ بر ۷ و ۱۲ بر ۹ شکست داد و در ادامه مقابل «سانگیونک کانگ» از کشور کره‌جنوبی بعد از آنکه وقت اول را ۱۳ بر ۱۰ به حریف واگذار کرد، در ۲ راند بعدی ۲۰ بر ۹ و ۹ بر ۷ به برتری رسید و راهی مبارزه نهایی شد.

قهرمان مسابقات تکواندو گرنداسلم چین با استقبال ورزش دوستان وارد کرمانشاه شد

سلیمی در جدال برای کسب مدال طلا، «آتلسی» از ترکیه را پیش رو داشت که با ارائه یک مبارزه برتر و در ۲ راند متوالی با نتایج ۱۲ بر یک و ۱۲ بر ۱۰ حریف خود را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد تا مسیرش برای کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ بسیار هموار شود.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های گرنداسلم طی روزهای ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه در «ووشی» برگزار شد که در روز نخست تکواندوکاران اوزان ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم گروه زنان، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان و در روز دوم مبارزات اوزان ۵۷- و ۶۷- کیلوگرم زنان، ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان برگزار شد.

در این رقابت ها در نهایت تیم کشورمان با یک طلای آرین سلیمی، ۲ نقره مهران برخورداری و دانیال بزرگی و یک برنز رضا کلهر به کار خود پایان داد.

مسابقات گرنداسلم سال ۲۰۲۳ در ۲ مرحله برگزار خواهد شد که نفرات اول هر وزن در مجموع امتیازات ۲ مرحله به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha