ارتفاعات بازی دراز اردیبهشت امسال میزبان صعود سراسری کاروان راهیان نور است

قصرشیرین- ایرنا- جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور ۳۵ هزار نفر از زائران و راهیان نور از سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «مسعود قنبری» روز شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز با حضور جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان های غربی در محل یادمان شهدای بازی دراز، افزود: با توجه به حضور راهیان نور باید تدبیر لازم برای اسکان ۱۰ هزار نفر در شهرستان های غرب استان کرمانشاه با مسوولیت و پشتیبانی فرمانداران اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: فضاسازی برنامه سالگرد عملیات غرورآفرین بازی دراز استان کرمانشاه تا سرپل‌ذهاب و یادمان شهدا باید صورت گیرد و این مهم تلاش همگانی را نیاز دارد.

جانشین سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به کار فرهنگی در این رابطه گفت: فعالیت کمیته فرهنگی، نشان از فرهنگ مردم کرمانشاه است از این رو قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

سردار قنبری ادامه داد: فرمانداران غرب کرمانشاه نسبت به تعیین محل اسکان برای زائران اقدام کنند و جمعیت هلال احمر نیز با تمام توان پای کار بیاید و محل اسکان را تجهیز کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب نیز در این جلسه گفت: هر ساله با حضور راهیان نور برنامه گرامیداشت عملیات افتخارآمیز و غرورآفرین بازی دراز کلید خواهد خورد از این رو باید با پشتیبانی و هم افزایی و توان و ظرفیت شهرستان های همجوار سرپل ذهاب میزبان خوب و در خور شایسته میهمانان و زائران شهدا باشیم.

سرهنگ پاسدار «جبار کاکایی» با اشاره به اینکه مرکزیت اجرای برنامه صعود به ارتفاعات بازی دراز بر عهده سرپل ذهاب است، افزود: برای کمیته های مختلف شامل کمیته فرهنگی، مهندسی، پشتیبانی، بهداشت، اسکان و کمیته امنیتی مصوبات و ماموریت ها تعریف و اعلام شده است.

وی ادامه داد: اقدام ها و ماموریت هایی که کمیته آموزش و پرورش دنبال می کند فضاسازی تبلیغی و فرهنگی در فضای واقعی و مجازی است که امید است ادارات فرهنگی در این زمینه همکاری لازم را بعمل آوردند.

فرمانده سپاه سرپل ذهاب از جمله اقدام های در دست اجرا برای برگزاری این مراسم معنوی را فضاسازی دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه و غرفه های فرهنگی، جداسازی پارکینگ های خودروهای بومی و سواری، خط کشی، تسطیح، شانه زنی و تیغ زنی و تعریض راه های مواصلاتی به ارتفاعات، ایمن سازی نقاط ریزشی و بهسازی جاده، رنگ آمیزی، نصب تابلو، خط کشی و لکه گیری و بازسازی جاده یادمان بیان کرد.

او از آماده سازی و آبگیری منبع بتنی ۱۵۰ هزار لیتری، در مسیر یادمان ارتفاعات بازی دراز برای ارائه خدمات بهتر به زائرین خبر داد.

فرماندار سرپل ذهاب نیز اذعان کرد: نظام ما نسبت به همه کشورها برتر و ویژه تر است، همانطور که در اغتشاشات سال گذشته با سخنان دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه ها و توطئه های دشمن خنثی شد، پروژه ننگین و بی منطق دشمن، به واسطه نیروهای امنیتی، سپاه، بسیج، بازنشستگان جمع شد.

«صدرالله بابلی» با بیان اینکه مردم کشور ما امروز در اوج امنیت هستند، گفت: رزمندگان و شهدا در اوج ناامنی در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۹ کشور را ناکام کردند، افتخار، اقتدار بالندگی امروز به هشت سال دفاع مقدس بر می گردد.

وی اظهار کرد: شهدا خالق حماسه و افتخارات بودند امروز وظیفه سطرگی داریم روش و راه شهدا را ادامه بدهیم چون در مسیر شهدا حرکت کردن توفیق الهی است، امروزه دشمنان به دنبال تسخیر اذهان نوجوانان و جوانان هستند، افتخارات و داشته هایی همچون فرهنگ ایثار و شهادت داریم که باید در این مسیر گام برداریم.

وی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همانطور که شهدا تمام قد به پست و آینده پشت پا زدند، باید امکانات را بسیج کنیم و عملیات و رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی در ارتفاعات بازی دراز را خلق کنیم.

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha