۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85074634
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آموزش ۴۰ هزار نیروی اوکراینی برای ضد حملات؛ زلنسکی در میان خشم کشاورزان وارد لهستان شد

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد: اوکراین ۴۰ هزار نیروی جدید را برای انجام یک ضد حمله علیه روسیه در هفته ها و ماه های آینده آموزش می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رویترز نوشت: همزمان با آمادگی کی‌یف برای بازپس گیری اراضی خود، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روابط با متحد غربی خود لهستان را تحکیم می کند.

این کزارش می افزاید: تلاش ها برای جذب نیروی داوطلب در اوکراین در حالی انجام می شود که این کشور با چالش های فزاینده در جذب نیروی جدید مواجه است.

نیروهای اوکراینی ماه ها سرگرم مقابله با ارتش روسیه در باخموت واقع در شرق این کشور بوده اند و هزاران نیروی وکراینی جان باخته اند. اما کی‌یف آمار تلفات نظامی خود را فاش نمی کند.

رویترز می افزاید: تیپ های جدید نظامی که توسط وزارت کشور اوکراین آماده شده اند در کنار واحدهای ارتش منظم که با تانک های جنگی جدید غربی و هزاران نیروی تازه آموزش دیده توسط ارتش های متحد در خارج از اوکراین تقویت شده اند، در جنگ شرکت خواهند کرد.

وزیر کشور اوکراین به رویترز گفته است که بر این باور است که این کشور همچنان ظرفیت قابل توجهی برای بسیج نیروها دارد و نیروهای استخدامی شامل زنان و حتی افراد بدون تجربه نظامی و مقام ها و نظامیان سابق ارتش است.

پیشتر یک فرمانده ارشد اوکراینی گفته بود، نظامیان این کشور در چهار ماه گذشته در موضع دفاعی قرار گرفته‌اند و بزودی ضد حملاتی علیه نیروهای روسیه انجام خواهند داد.

حضور زلنسکی در لهستان برای تعمیق همکاری نظامی

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از یک مشاور ریاست جمهوری لهستان نوشت: زلنسکی امروز چهارشنبه در دیداری رسمی وارد ورشو شد.

لهستان نقش مهمی را در حمایت از کمک نظامی و سیاسی غرب از کی یف داشته است.

اوکراین ۴۰ هزار نیرو برای ضد حملات آموزش می‌دهد

لهستان بیش از یک میلیون آواره اوکراینی را در طول جنگ بیش از یک ساله این کشور پذیرفته است و دیدار زلنسکی از لهستان در حالی انجام می گیرد که کی یف به دنبال عملیات ضد حمله در هفته ها و ماه های آینده است.

اوکراین تلاش می کند با این حملات اراضی خود در شرق و جنوب را از کنترل روسیه خارج کند.

زلنسکی در این دیدار با آندری دودا رئیس جمهور و ماتئوش موراویه‌تسکی نخست وزیر لهستان دیدار و با پناهندگان اوکراینی و تجاری که ممکن است در عملیات بازسازی اوکراین شرکت کنند، گفت و گو خواهد کرد.

سفر زلنسکی در بحبوحه خشم فزاینده در مناطق روستایی لهستان به دلیل تأثیر واردات غلات اوکراینی انجام می شود که قیمت ها را در چندین کشور شرق اتحادیه اروپا کاهش داده است.

به گفته نخست وزیر لهستان در این دیدار درباره این مساله بحث خواهد شد.

همسایگان شرقی اتحادیه اروپا در نامه‌ای منتشر شده در روز جمعه به اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا اعلام کردند، در صورتی که هجوم محصولات باعث کاهش قیمت ها در اتحادیه اروپا شود، ممکن است نیاز باشد که تعرفه ها بر واردات محصولات کشاورزی اوکراین دوباره اعمال شود.

نخست وزیران بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی در این نامه خواستار اقداماتی برای مقابله با اثرات منفی افزایش عرضه غلات اوکراین شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha