تولید پایدار و رقابتی عامل اصلی توسعه بازارهای صادراتی است

تهران- ایرنا- رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تولید پایدار، مانا و رقابتی در جهت کشف و حفظ بازارهای صادراتی را در سال جدید مورد تاکید قرار داد و تصریح‌کرد: نظام‌های استاندارد با تسهیل‌گری، از تولید باکیفیت برای رقابت در بازارهای بین‌المللی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا از سازمان ملی استاندراد ایران، «مهدی اسلام‌پناه» در جمع مدیران و معاونان معاونت نظارت بر اجرای استاندارد با اشاره به تکالیف متعددی که قانون برای این سازمان متصور شده است، افزود: سال گذشته در مسیر اصلاحات ساختاری ریل گذاری جدید داشتیم تا با حرکت در این مسیر قانونی بتوانیم به نفع مردم قدم‌های خوبی را برداریم.

وی با اشاره به نقش استاندارد در تولید ناخالص ملی، ارزش افزوده و بهره وری اظهار داشت: رشد تولید و کیفی‌سازی، ورود به عرصه‌های بین المللی ما را با پدیده ای به نام «اقتصاد استاندارد» مواجه می‌کند.

این مقام مسوول با بیان اینکه نظام‌های استانداردسازی، تایید صلاحیت، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی باید معطوف به گشایش بازارهای جدید و ایجاد ارزش افزوده باشد، تصریح‌کرد: تطابق استاندارد با زبان بین المللی منجر به خلق ثروت و رفاه نسبی می‌شود.

وی، محوری ترین بخش بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام برای نهاد استانداردسازی ایران را مساله‌ کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات دانست و تاکید کرد: این موارد را تکلیف سازمانی و محور اصلی نقش آفرینی در تحقق شعار امسال می دانیم.

دبیر شورای عالی استاندارد، تدوین استانداردهای جدید را معطوف به کشف بازارهای جدید دانست و خاطرنشان‌کرد: تطابق استاندارد با زبان بین المللی منجر به دستیابی به بازارهای جهانی، خلق ثروت، ارزش افزوده، کاهش تورم و یک زندگی خوب می‌شود.

اسلام‌پناه با بیان اینکه گفتمان استاندارد در ادبیات صنعتی، اقتصادی و ‌دانش باید به گونه ای باشد که رشد کیفیت را رقم بزند، افزود: مقیاس اقتصادی کشور ما برای رشد تولید کافی نیست، بنابراین برای ورود به بازارهای بین المللی جدید لازم است مقیاس‌های اقتصادی بزرگتری را هدف‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه تاکتیک ما در سال جدید برای ذینعفان برد- برد است، گفت: با حرکت در مدار قانون قانون همواره سربلند خواهیم بود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید قرار داد و بیان‌داشت: همه ما باید با تعصب سازمانی نسبت به رفع مسائل ارباب رجوع تلاش کنیم.

وی با تاکید بر همبستگی و انسجام درون سازمانی، اظهار داشت: سرمایه انسانی در یک سازمان تعیین کننده پیشبرد اهداف و استراتژی ترسیم شده است و باید از آن صیانت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha