۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85074693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه‌ میلیون و ۶۱۶ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری دزفول دیدن کردند

دزفول-ایرنا- سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: افزون بر سه‌ میلیون و ۶۱۶ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری دزفول طی نوروز امسال دیدن کردند.

به گزارش ایرنا حمیدرضا خادم روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: طی یکماه اخیر، افزون بر ۹۳۵ هزار نفر از اماکن تاریخی، افزون بر ۹۷۶ هزار نفر از اماکن تفریحی، ۲۳۴ هزار نفر از مکان های مذهبی، افزون بر ۹۸۲ هزار نفر از جاذبه های گردشگری دست‌ساز، افزون بر ۵۳۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، چهار هزار نفر از جاذبه‌های سلامت و ۵۲ هزار نفر از موزه دزفول بازدید کردند.

وی افزود: از شانزدهم اسفندماه گذشته تا ۱۶ فروردین ماه، ۵۳ هزار و ۵۷۰ نفر در اقامتگاه های رسمی دزفول اقامت داشتند.
خادم اظهارکرد: از این میزان، ۲هزار و ۴۴۷ نفر در هتلها، یکهزار و ۳۰ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، یکهزار و ۵۲ نفر در مجتمع‌های گردشگری، پنج هزار و ۸۷۲ نفر در مهمانپذیرها، یکهزار و ۴۸۸ نفر در هتل آپارتمان‌ها، پنج هزار و ۴۶۹ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی و ۳۵ هزار و ۷۸۱ نفر در خانه های مسافر اقامت داشتند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت:همچنین ۲۳۰ نفر در پارک‌های ملی طبیعتگردی، ۳۰۱ نفر در مجتمع های بین راهی، یک میلیون و ۶ هزار نفر در اقامتگاه های غیررسمی و ۵۱ هزار و ۷۳۹ نفر در اقامتگاه های اضطراری دزفول اقامت داشتند.
خادم میزان کل اقامت در اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضطراری دزفول طی یکماه اخیر را یک میلیون و ۱۱۱هزار و ۳۶۳ نفر اعلام کرد.
وی همچنین از ۲۵ بازدید نظارتی در این خصوص خبر داد و گفت: چهار بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، ۱۷ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و چهار بازدید از رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی انجام شد که در بازدیدهای انجام شده هیچ شکایتی ثبت نشد.

حضور بیش از ۶۰۰ هزار نفر گردشگر در مناطق تفریحی و گردشگری بخش شهیون

بخشدار شهیون نیز درخصوص آمار حضور گردشگران در این بخش گفت: امسال حضور چشمگیری از مسافران و گردشگران نوروزی را در بخش شهیون شاهد بودیم و بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مناطق گردشگری بخش شهیون بازدید بعمل آوردند که این آمار تقریبا ۲ برابر سال گذشته بود.

حسین رحیمی افزود: با توجه به جلسات مکرر و هماهنگی‌های لازم بین مسئولان بخش و شهرستان، خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در بخش خدمات رسانی و امنیت مسافران ایجاد نشد و مسافران و گردشگران در کمال امنیت و رضایت از مناطق گردشگری بهره بردند.

وی ادامه داد: برای رفاه حال گردشگران در برخی از مناطق گردشگری سرویس های بهداشتی ونیز اقامتگاه بصورت خصوصی تاسیس شد و با هماهنگی های صورت گرفته مساجد روستاها نیز برای استفاده گردشگران تا پاسی از شب باز بودند.

بخشدار شهیون گفت: مجموعه شهرداری و دهیاری‌ها نیز بصورت مرتب و ۲ مرحله در روز به پاکسازی مناطق گردشگری می، پرداختند.

وی از تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی از جمله حوزه مقاومت بسیج، پاسگاه انتظامی، شورای اسلامی، شهرداری، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها، هلال احمر، بنیادمسکن، پلیس راه، اورژانس ۱۱۵، نمایندگی آموزش و پرورش و نمایندگی آبفا که در امنیت و خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی سنگ تمام گذاشتند قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha