۸۷۳مورد معاینه پیش‌ از اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۲ در البرز انجام شد

کرج - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: دراجرای طرح معاینات پیش از اعزام زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ که از هفته گذشته در این استان آغاز شده ، تاکنون ۸۷۳ مورد خدمات به متقاضایان حج ارائه شده است.

محمد باقر خلفی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان جمعیت هلال احمر کشور ، متقاضیان حج تمتع قبل از اعزام باید معاینات پزشکی و تاییدیه سلامت را از سوی هلال احمر دریافت کنند و سپس اقدامات سفر را انجام دهند.

وی اضافه کرد: استان البرز نیز از امروز به مدت یک ماه ماموریت معاینه پزشکی متقاضیان را دارد و در صورت پیگیری بیشتر روند درمان به متخصصان مربوطه معرفی می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: در صورت احراز صلاحیت و تائید توانایی جسمانی و روانی متقاضیان ، اسامی آنان در سامانه ثبت معاینات ثبت می شود تا زائران بتوانند در ادامه ثبت نام قطعی حج ۱۴۰۲ را انجام دهند.

خلفی خاطرنشان کرد: متقاضیان حج تمتع برای انجام معاینات پیش از اعزام همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت هشت صبح الی ۱۷ به نشانی کرج - چهارراه طالقانی - جنب داروخانه هلال احمر - درمانگاه هلال احمر استان البرز مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا ، تشرف زائران حج تمتع امسال از سوم خردادماه به صورت رسمی آغاز می شود و ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

۸۷۳مورد معاینه پیش‌ از اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۲ در البرز انجام شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: از ازبتدای طرح نوروزی که از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته اغاز و شب گذشته به پایارسید ، ۵۰ هزارو ۳۰۰ مورد خدمت امدادی به مسافران نوروزی البرز ارائه شد.

خلفی افزود: از مجموع این خدمات ۷۱ مورد مربوط به حوادث جاده ای ، ۲۱ هزارو ۲۳۱ مورد خدمات حضوری و مابقی سایر خدمات بوده است.
وی اضافه کرد: در این حوادث ۳۴ نفر حادثه دیده جاده ای به بیمارستان های البرز منتقل و تعدادی سرپایی درمان شدند.

خلفی خاطرنشان کرد:همچنین دراجرای این طرح بیش از ۶هزارو ۳۰۰ مورد خدمات داروخانه درایام تعطیل به مسافران ارائه شد.

وی افزود: در اجرای طرح نوروزی ۲۸ تیم ثابت، موقت و سیار هلال احمر البرز آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند .

وی از مسافران خواست در صورت نیاز امدادی با سامانه ۱۱۲ تماس حاصل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha