۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۶
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 85074850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سجادی: با بیمه ورزشی دیگر ملی‌پوشان دغدغه آینده را ندارد

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان از برطرف شدن دغدغه ملی‌پوشان برای آینده با اجرایی شدن طرح بیمه ورزشی خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در جلسه با روسای فدراسیون‌های ورزشی که امشب چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکر هستم که مجدد در خدمت شما هستم و از همراهی‌های شما تشکر می‌کنم. امیدوارم همکارانم که در این سفر آسیب دیدند به زودی به سلامت بر سر کار برگردند و برایشان آرزوی شفای عاجل دارم.

سجادی با اشاره به شهادت اسماعیل احمدی در این سانحه، اظهار داشت: یک یار و همکار خوب را در این اتفاق از دست دادیم، روحشان شاد و یادشان گرامی باشد. آخرین باری که خدمت خانواده وی بودیم، سه آقازاده دارند که وقتی با آنها صحبت می‌کردیم انگار با خود شهید احمدی صحبت می‌کردیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به شرایطی که ورزش در سال گذشته داشت، خطاب به روسای فدراسیون‌ها، خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت همه شما به بهترین شکل ممکن زحمت کشیدید و قدردان و شاکر زحمات شما هستم. می‌دانم چقدر زحمت کشیدید. تغییرات به دلایل مختلف صورت گرفت و همکاران خوبی جایشان را به همکاران دیگری دادند، امیدوارم کسانی که تغییر کردند همچنان در ورزش باشند و به خدمت ادامه بدهند. فقط سنگر عوض می‌شود و همکاران خوب و پرتلاش دیگری آمدند که آماده خدمت بودند و به ندای وزارت ورزش لبیک گفتند و قبول مسئولیت کردند.

وی در ادامه با بیان افتخارات تیم‌های ورزشی کشورمان در چند ماه گذشته، تصریح کرد: مدال برنز هاکی روی یخ همه را به وجد آورد، نایب قهرمانی واترپلو در آسیا ارزشمند بود و امیدواریم در بازی‌های آسیایی تکرار شود.

سجادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره طرح بیمه ورزشکاران، اظهار داشت: برخی گفتند که تا کی باید وقتی ورزشکاران و پیشکسوتان پیش ما می‌آیند گلایه داشته باشند. برای بیمه ورزشی ۱۰ ماه وقت گذاشته شده و کارهای کارشناسی صورت گرفت و جلسات کارشناسی با حضور خودم و کارشناسان بیمه برگزار شد. به عنوان یک ورزشکار قدیمی بخشی از مشکلات را مطرح کردم و ابهام‌ها برطرف شد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: روزی به کارشناسان بیمه گفتم، ۱۷ سال پیراهن تیم ملی را پوشیدم اما کو سابقه من، الان در این طرح این مسائل دیده شده است و این پیشنهاد من بود. یک نفر اگر حتی یک روز هم به اردوی تیم ملی دعوت شود باید یک سال باید سابقه بیمه برای او لحاظ شود. این طرح برای ورزشکار بار مالی ندارد و بعد از ۴، ۵ سال سابقه بیمه، ورزشکار حقوق می‌گیرد و این طرح کامل کمک شایانی به جامعه ورزش خواهد کرد. این یادگاری از دولت مردمی است. این طرح با دستور مقام معظم رهبری و تکلیفی که ریاست جمهور بر گردن ما گذاشت حدود ۱۰ ماه طول کشید و در نهایت به سرانجام رسید و ورزشکار دیگر نباید نگران آینده‌اش باشد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به محاسن طرح بیمه ورزشی ملی پوشان، گفت: اگر فردی جای دیگر بیمه دارد، این بیمه با آن تداخل نخواهد داشت و هیچ مشکلی برای او به وجود نمی‌آید. دو طرح کاملا متفاوت است و با بیمه‌ای که الان در فدراسیون پزشکی ورزشی اجرا می‌شود، زمین تا آسمان تفاوت دارد. آن بیمه فقط راجب مصدومیت و آسیب‌های ورزشی است اما این بیمه متفاوت است.

سجادی ادامه داد: در جلسه هیئت دولت قبل از این حادثه اشاره کردم که ما این طرح را آماده می‌کنیم و می‌خواهیم به عنوان عیدی از طرف رئیس جمهور به جامعه ورزش هدیه شود اما سانحه هلیکوپتر سبب شد تا این طرح با تاخیر به سرانجام برسد.

وی در ادامه به برگزاری موفق نوروزگاه اشاره کرد و اظهار داشت: مریم کاظمی‌پور معاونت ورزش بانوان شیرزنانه از این مسابقات حمایت کرد و باید از او تشکر کنم. یک سازمان بین‌المللی برای این مسابقات در حال طراحی هستیم که این مسابقات را برگزار کند.

سجادی افزود: در حالی که روی تخت بیمارستان بودم همه از برگزاری بازی‌ها تشکر کردند و اشاره می‌کردند یکی از منظم ترین بازی‌ها را شاهد بودیم.به همکارانم گفتم شما آبروداری کردید تا ورزش دچار مشکل نشود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان تصریح کرد: می‌خواهیم مسابقات نوروزگاه همواره به میزبانی ایران برگزار شود و منابعی هم برای برگزاری آن پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha