تزریق واکسن کرونا در ۸۱۳ واحد بهداشتی استان کرمانشاه انجام می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۸۱۳ واحد بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت در روستاها، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها ترزیق واکسن کرونا در طرح واکسیناسیون شهروندان کرمانشاهی را انجام می دهند.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مرکز تمام شهرستان های استان کرمانشاه حدقل یک مرکز برای تزریق واکسن کرونا در نظر گرفته شده است.

وی همچنین بیان داشت: در همه شهرستان های استان مراکز نمونه گیری تست کرونا نیز دایر است و از متقاضیان تست کرونا گرفته می شود.

شکیبا همچنین گفت: در کلانشهر کرمانشاه سه مرکز "ثامن الائمه" در شهرک مسکن، مرکز "امام خمینی" در شهرک امام (ره) و "پایگاه سلامت جعفرآباد" در شهرک جعفرآباد برای طرح واکسیناسیون شهروندان کرمانشاهی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مراکز در تمام شهرستان ها در ۲ نوبت کاری آماده تزریق واکسن برای مراجعه کنندگان است، گفت: تمام شهروندانی که ۶ ماه از تزریق واکسن کرونا آنها می گذرد می‌توانند نسبت به تزریق واکسن مجدد اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون ۹۵ درصد از شهروندان استان دُز اول، ۸۲ درصد دُز دوم، ۴۴ درصد دُز سوم و فقط ۱۰ درصد از شهروندان کرمانشاهی دُز چهارم را تزریق کرده‌اند.

براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ کرونایی تمام شهرستان‌های استان آبی است.

مجموع جان باختگان کرونا کرمانشاه به سه هزار و ۳۳۴ نفر رسید

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: با فوت یک بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۳۳۴ نفر رسیده است.

«حامد بهرامیان» با بیان اینکه این دومین فوت کرونایی در سال جاری است، افزود: هم‌اکنون ۲۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز قبل ۲ نفر کمتر است.

وی افزود: از این تعداد ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و حال یک نفر هم وخیم گزارش شده است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به افزایش بیماران کرونایی در استان، پذیرش بیماران کرونایی فقط در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود و از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از مراجعه به سایر مراکز خودداری کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha